بازار لوازم خانگی مثل بازار خودروست!

شرایط تحمیلی خودروسازان به مردم سخن فراوان گفته ایم، اما به همان نسبت نیز گفتنش بی فایده است، چرا که توانی برای مواجهه با آن وجود ندارد.

بازار لوازم خانگی مثل بازار خودروست!

شرایط تحمیلی خودروسازان به مردم سخن فراوان گفته ایم، اما به همان نسبت نیز گفتنش بی فایده است، چرا که توانی برای مواجهه با آن وجود ندارد.
اما مصداق عینی رویه خودروسازی را در بازار لوازم خانگی نیز می توان مشاهده کرد. سال هاست که به بهانه حمایت از تولید داخل جلوی واردات محصولات خارجی گرفته شد و کل بازار این محصولات در اختیار چند شرکت گذاشته شد و آنها نه تنها به خودکفایی در تولید نرسیدند بلکه مونتاژکاری را در قالب تولید داخلی و به صورت انحصاری در دست گرفتند و شرایط قیمت گذاری را بدون داشتن رقیب به سبک و سلیقه خود ترتیب داده اند.
از سوی دیگر با تبلیغات گسترده و داشتن این انحصار مردم را مجبور به خرید از فروشگاه هایی می کنند که تنها مزیتشان فروش اقساطی است.
به معنای واقعی کلمه کیفیت جایی در رقابت و تولید محصولات خانگی داخلی ندارد، چرا که بازار بدون رقیب را در دست دارند
و میلیون ها متقاضی فقیر که چاره ای جز قسطی خریدن ندارند، مشتری محصولات
 بی کیفیتشانند.
چرا که این انحصار منجر به ورود قاچاق محصولات با کیفیت شده و جنس قاچاق در بازار دو تا سه برابر قیمت واقعی به فروش می رسد.
بالاخره باید این انحصارها شکسته شود تا مردم قدرت انتخاب در خرید داشته باشند و محصولات با کیفیت را برای نیاز خود تهیه کنند، نه محصولی که در کمتر از یکسال مصرف نیاز به تعمیر داشته باشد!.