هرمزگان طی سه ماهه اول امسال یک میلیون نهال تولید کرد

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان:

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت:استان هرمزگان از تعهد یکساله ۶میلیون و۵۰۰هزار نهال طی سه ماهه اول امسال موفق به کشت و تولید بالغ بر یک میلیون نهال شده است.

بندرعباس-شهین صادقی
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت:استان هرمزگان از تعهد یکساله 6میلیون و500هزار نهال طی سه ماهه اول امسال موفق به کشت و تولید بالغ بر یک میلیون نهال شده است.
سیدمحمد نور موسوی  افزود:در حال حاضر  پنج نهالستان فعال در استان داریم و تاکنون یک میلیون و 76 هزار اصله نهال را تولید کردیم که آماده کاشت در ایام درختکاری است.
وی با اشاره به اهمیت نهالکاری و توسعه فضای سبزدر استان گفت: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و ساز و کارخانجات و ماشین آلات در کنار بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع شاهد کاهش فضای سبز و تخریب های زیست محیطی زیادی در دهه های اخیر هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان از تعهد سالانه تولید 6میلیون و 500هزار اصله نهال در هرمزگان طی امسال خبر داد و عنوان کرد:تولید حرا درنهالستان‎های ساحلی  و هفت شهرستان  به تعداد سه میلیون اصله نهال است که در نیمه دوم سال در سواحل استان کشت می ‏شود.
موسوی از تولید یک میلیون نهال گونه های بیابانی و گرمسیری اعم از حرا، تاکاما، کرت ، گل ابریشم، اکالیپتوس ، حنا و...که اغلب از گونه های بومی منطقه است خبر داد.وی تاکید کرد: همچنین در راستای حمایت از زراعت چوب اقدام به تولید گونه اکالیپتوس نموده ایم.
موسوی  با اشاره به توزیع رایگان نهال در فصل درختکاری، اضافه کرد: نهال های تولید شده بین مردم ،ادارات ،نهادها ، مراکز نظامی ، آموزشی ، مدارس ، دانشگاه ها ، حاشیه راه ها ، کانال ها و...توزیع و در مناطق مستعد کاشته می شود.مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود نهالستان‏ ها را ویژگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دانست و تاکید کرد:خوشبختانه شاهد تولید نهال در روستاها هستیم.