واکنش سرمربی اسپانیا به صعود به فینال لیگ ملت‌ها

سرمربی تیم ملی اسپانیا گفت که روحیه تیمش پس از شکست ایتالیا و رسیدن به فینال لیگ ملت‌ها مقابل کرواسی، بالا رفته است.

سرمربی تیم ملی اسپانیا گفت که روحیه تیمش پس از شکست ایتالیا و رسیدن به فینال لیگ ملت‌ها مقابل کرواسی، بالا رفته است.
به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌ساکر ، نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا با یک بازی به پایان رسید. در این دیدار تیم ملی فوتبال اسپانیا به مصاف ایتالیا رفت. این بازی در نهایت با پیروزی دو بر یک اسپانیا به پایان رسید تا این تیم حریف کرواسی در دیدار فینال شود.
در این بازی یرمی پینو در دقیقه ۳ برای اسپانیا گلزنی کرد اما ایتالیا در دقیقه ۱۱ توسط ایموبیله از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، خوسِلو توانست گل پیروزی را برای اسپانیا به ثمر رساند تا تعویض طلایی لقب گیرد.
لوئیس دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: احساس رضایت و غرور می‌کنم، فکر می‌کنم ما یک بازی بسیار سطح بالا را انجام دادیم. خوشحالیم و روحیه ما بعد از شکست دادن ایتالیا بسیار بالا رفته است.رابین لو نورمان، مدافع فرانسوی‌الاصل که ملیت اسپانیایی را برای خود انتخاب کرد در این دیدار اشتباه بزرگی داشت و در اولین بازی خود یک پنالتی زودهنگام داد.سرمربی لاروخا درباره بازیکن رئال سوسیداد افزود: ما او را بارها دیده‌ایم و به خوبی از توانایی‌های او آگاه هستیم. او نشان داد که مدافع خوبی است و درباره او اشتباه نکردیم. نورمان مدافع خونسردی است و می توان گفت او آینده فوتبال اسپانیا است. او بسیار آرام است و در شرایط حساس عصبی نمی‌شود. آن صحنه یک موقعیت تصادفی بود و نورمان بدشانسی آورد توپ به دست او خورد.
روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیا نیز گفت که ای کاش نیمه دوم را با مهاجمان هجومی بیشتری شروع می‌کرد. مانچینی گفت: فکر می‌کنم شکست بدی بود.دوست داشتم به فینال برسم. در نیمه دوم بازی خوبی از تیمم ندیدم و کاش با مهاجمان بیشتری در این نیمه بازی می‌کردیم.
پیش از این دیدار نیز در اولین دیدار نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا که در هلند برگزار می‌شود کرواسی تیم سوم جام جهانی به دیدار هلند رفت و ۴ بر ۲ به برتری رسید تا به دیدار نهایی راه یابد. در این دیدار آندری کراماریچ از روی نقطه پنالتی، ماریو پاسالیچ، لوکا مودریچ از روی نقطه پنالتی و برونو پتکوویچ برای کروات‌ها گلزنی کردند و دونیل مالن و نوآ لانگ نیز گلزنان تیم هلند بودند.به این ترتیب دو تیم کرواسی و اسپانیا فردا یکشنبه در فینال لیگ ملت‌های اروپا در هلند برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهند کرد و ایتالیا و هلند نیز در دیدار رده بندی برای کسب عنوان سوم تلاش خواهند کرد.