شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد

شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

اهواز-محمدي
 شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان اظهار کرد:اولویت‏ها و جهت‏گیری‏های اصلی شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود:دومین دستور کار برگزاری کنگره استانی و بین المللی بزرگداشت حضرت آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه در استان است که در دو بخش اجرا می شود که یکی در خوزستان و بخش بین المللی آن هم در استان قم با حضور علما در پایان سال برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد:دستور کار سوم جوانی جمعیت است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
حجت ‌الاسلام والمسلمین کلاه کج گفت: اولویت های امسال شورای فرهنگ عمومی خوزستان که براساس منویات رهبر معظم انقلاب و نیازهای فرهنگی جامعه در راستای تحقق هدف عبور از مرحله دولت اسلامی و جامعه اسلامی اولویت های امسال در قالب پنج موضوع در کشور مصوب کرده است.
وی ادامه داد: این موضوعات فرهنگ کار و تولید ، پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل و افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه هستند که به همه شهرستان ها ارسال شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کلاه کج بیان کرد: طبق نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور توقع می رود که شورای فرهنگ عمومی استان هم متناسب با اولویت‏ها و شرایط بومی که دارد پیش بینی های لازم را برای ارتقای شاخص‏ها انجام  و برنامه ریزی کامل و جامع را در دستور کار قرار دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر شورای  فرهنگ عمومی استان افزود:در سال گذشته و شرایط فرهنگ عمومی خوزستان به لحاظ تعداد جلسات و مصوبات جز سه استان برتر کشور شناخته شد.