رئیس سازمان سنجش : سلامت آزمون در گرو همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اجرای آئین‌نامه شورای حفاظت آزمون و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موجب رضایت داوطلبان و سلامت آزمون می‌شود.

رئیس سازمان سنجش : سلامت آزمون در گرو همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اجرای آئین‌نامه شورای حفاظت آزمون و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موجب رضایت داوطلبان و سلامت آزمون می‌شود.
به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گردهمایی سراسری هم‌اندیشی و تبادل نظر سربازرسان و بازرسان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر عوامل برگزاری آزمون سراسری گفت:ساماندهی عوامل برگزاری به دو دسته اجرایی و حفاظتی تقسیم‌بندی می‌شوند که نمایندگان تام‌الاختیار توسط وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری از رؤسای دانشگاه‌های معین مراکز استان‌ها برای نظارت بر تمامی مراحل برگزاری آزمون انتخاب شده‌اند.
وی درباره عوامل حفاظتی برگزاری آزمون یادآور شد:تمهیدات گسترده‌ای برای حفظ سلامت آزمون سراسری از مرحله طراحی سوالات و قرنطینه تا برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است که ارتقای امنیت مخازن در حوزه‌های اصلی و فرعی، تنوع‌بخشی دفترچه سوالات و پاسخنامه‌ها، شناسنامه‌دار کردن و آموزش عوامل اجرایی و حفاظتی بخشی از آن است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های آشکارساز، برای شناسایی ابزارها و ارتباطات الکترونیکی غیرمجاز در حوزه‌های برگزاری آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اهداف اصلی و مهم سازمان سنجش آموزش کشور، گفت:علی‌رغم بسیاری از مشکلات با تمام توان به دنبال تغییر شیوه برگزاری آزمون سراسری و برگزاری آن به صورت هوشمند هستیم و طراحی فرآیندها و ایجاد بسترهای این اقدام مهم در حال انجام است.
پورعباس با اشاره به اقدامات مهم و ضروری برای برگزاری آزمون‌های هوشمند، تصریح کرد:در این راستا سامانه طراحان سوال راه‌اندازی شده است که تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر از اساتید و دبیران سراسر کشور در این سامانه عضو شده‌اند و سوالات ارسالی در این سامانه پس از ثبت در مخزن سامانه و طی شدن فرایند داوری و ارزیابی، در بانک سوالات الکترونیک ذخیره شده سپس برای آزمون الکترونیک طیف‌بندی و اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: دومین اقدام، مراحل آزمایشی برگزاری آزمون‌های کاملاً الکترونیکی است که در حال برنامه‌ریزی و پیگیری اعتبارات مورد نیاز است و تاکنون نمونه سیستم سخت‌افزاری و هوشمند نیز ساخته شده که در حال طی مراحل آزمایشی
است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: هم‌اندیشی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در نوبت اول آزمون سراسری موجب رضایت داوطلبان و سلامت کامل آزمون شد و در نوبت دوم آزمون سراسری نیز موجب برگزاری مطلوب آزمون سراسری می‌شود.