۱۳۷ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

۱۳۷ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با ۵۳۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید.

۱۳۷ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با ۵۳۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در آئین بهره برداری سردخانه ۵ هزار تنی نگهداری میوه واقع در مسیر جاده بالانج ارومیه برگزار شد افزود:بخش عمده اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی شامل سرمایه‌گذاری مردمی و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.
خسرو شهبازی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۲۳۲ طرح اشتغال‌زایی می‌شود، اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از عوائد این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: این طرح‌ها به صورت عمده در بخش‌های مختلف تولیدات گیاهی و دامی، صنایع تبدیلی، تکمیلی و آب و خاک آماده بهره‌برداری شده است.
شهبازی تاکید کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه از مجموع ۱۳۷ پروژه افتتاح شده بخش کشاورزی استان، در زیربخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار هزینه شده بیش از ۳۸۳ میلیارد ریالی است که
۸۲۱ فرصت شغلی پایدار، ۵۲۱ مورد تثبیت اشتغال داشته و سه هزار و ۷۰۰ خانوار از عوائد آن برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل اجرای ۹۶ طرح انواع سامانه‌های نوین آبیاری با مجموع مساحت ۲ هزار هکتار و اعتبار هزینه شده ۱۳۲.۴ میلیارد ریال، چهار طرح انتقال آب با لوله، یک طرح پوشش بتنی کانال و ۹ طرح مرمت و بازسازی قنوات در بیشتر شهرستان‌های استان است.
شهبازی یادآور شد: از مجموع این ۱۳۷ طرح، ۱۰ مورد نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار هزینه شده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این پروژه‌ها شامل یک واحد سردخانه، سه واحد بسته‌بندی میوه تازه، یک واحد بسته‌بندی غلات و حبوبات، یک واحد تولید پوره میوه، یک واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهی، یک واحد کشتارگاه دامی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال و ۲ واحد خوراک دام و طیور در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده و شاهین‌دژ است.
شهبازی افزود: پنج پروژه هم در زیربخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده ۳۵۹ میلیارد ریال است که ۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده و ۱۱ خانوار از آن بهره مند خواهند شد.
وی گفت: این پروژه‌ها شامل واحد پرواربندی گوساله و پرواربندی بره،
 ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد کارگاه موم آج کنی در شهرستان‌های مهاباد و شاهین‌دژ است.