تشکیل ۶۱۷ پرونده جهت بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان مركزي:

محمد رضا جیریایی مدیر کل بیمه سلامت استان مركزي در نشستي با حضور کارشناسان دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان گفت:از زمان تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان همزمان با سراسر کشور تعداد ۶۱۷ پرونده جهت این بیماران در استان تشکیل شده است .

تشکیل ۶۱۷ پرونده جهت بیماران خاص و صعب العلاج

اراك-خبرنگار آفرينش
محمد رضا جیریایی  مدیر کل بیمه سلامت استان مركزي در نشستي با حضور کارشناسان دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان گفت:از زمان تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان همزمان با سراسر کشور تعداد ۶۱۷ پرونده جهت این بیماران در استان  تشکیل شده است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل ، مدیر کل بیمه سلامت استان مركزي در این خصوص گفت :از این تعداد پرونده ۳۴۶ پرونده مربوط به سال گذشته و ۲۷۱ پرونده نیز مربوط به سه ماه ابتدای سال‎جاری می‏باشد .
جیریایی در این خصوص تصریح کرد:۵۵ درصد پرونده های مربوط به بیمه سلامت با بیش از ۵۴  هزینه مصوب و ۴۵ درصد پرونده ها با ۴۶ درصد هزینه مصوب  نیز مربوط به سازمان بیمه‏گر تامین اجتماعی می‎باشند .مدیر کل بیمه سلامت همچنین اضافه کرد:بیشترین هزینه کرد در این صندوق مربوط به بیماران سرطانی و در مرحله دوم بیماری اوتیسم ، ms ملاحظه شده است .
جیریایی خاطر نشان کرد ، از ابتدای تشکیل صندوق تاکنون ۱۱ هزار و یکصد و نوزده نفر نشان‏دار فعال و تائید شده می‏باشند.جیریایی در این باره تصریح کرد، از این تعداد ثبت نامی تعداد درخواست‏های ثبت شده در سامانه شهروندی یک هزار و ۶۷۳ نفر می باشند و مابقی به صورت حضوری جهت ثبت نام اقدام نموده اند.مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این بیماران کمترین پرداختی را از جیب داشته باشند.
مدیر کل بیمه سلامت به برخی چالش‏ها و مشکلات پیش روی اجرای دقیق و درست این طرح اشاره کرد و گفت:عدم بروز رسانی سامانه های مراکز درمانی دولتی و خصوصی با سامانه های سازمان بیمه سلامت ایران، عدم نشان دار شدن برخی بیماران جهت گرفتن خدمات از طریق سامانه ها ، عدم امکان صحت سنجی سهم پرداخت شده بیمه های تکمیلی از جمله مهمترین  مشکلات و چالش‏های پیش روی این صندوق برای این بیماران می‏باشد که امیدواریم با همت و تلاش مدیران ستادی شاهد مرتفع شدن این موارد باشیم که بتوانیم بهترین خدمت را به این عزیزان در کمترین زمان ممکن ارائه نمائیم.