بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به ۴ همت رسیده است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور:

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: بودجه این صندوق از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: بودجه این صندوق از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش ايسنا، بیت اله برقراری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: بیمه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و هرچه در حوزه های اجتماعی خوب و دقیق کار شود قطعا کارآمدی و در نتیجه رضایتمندی در مردم ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: یکی از ابزارهای تحقق عدالت اجتماعی گسترش چتر حمایتی بیمه هاست. روستاییان در حوزه های مختف قضایی، فرهنگی، اقتصادی و... نقش دارند و به نوعی میراث دار فرهنگ هستند لذا وظیفه خدمت رسانی به این قشر را داریم.
وی با بیان اینکه این قشر همواره پای انقلاب بوده و هستند اضافه کرد: خدمات بیمه روستاییان و عشایر باید جامعیت داشته باشد همچنین از نظر کیفیت و کمیت باید خدمت رسانی کافی باشد، بر این اساس به سمت کفایت مستمری در حال حرکت هستیم و به سیاست کارگستری توجه داریم تا در روستاها به جای مهاجرت، اشتغالزایی صورت گیرد.
برقراری بیان کرد: ۱۰ درصد سهام پالایشگاه شازند به ارزش ۲۸ همت به منظور سرمایه گذاری از سوی صندوق خریداری شده که در هیچ استانی به این اندازه سرمایه گذاری انجام نشده است.
 سطوح درآمدی صندوق افزایش یافته است
وی خاطرنشان کرد: در راستای جلب رضایت بیمه شدگان، سطوح درآمدی صندوق افزایش یافته است، در این بخش، از زمان استقرار دولت سیزدهم بیش از ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید جذب شده است که معادل ۵ برابر سنوات قبل است این در حالیست که پیش از آغاز فعالیت این دولت تعداد بیمه شدگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده و افزایش تعداد در این حوزه نشان از اهتمام دولت و رویکرد تحولی دارد.
برقراری با بیان اینکه بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران سه استان اجرایی شده است و می توان در استان مرکزی نیز آن را اجرا کرد گفت: ۲۲ هزار فقره وام بدون مراجعه به بانک و بدون ضامن پرداخت شده و به سمت ارائه خدمات بیشتر و کفایت مستمری حرکت می کنیم.باید به شکلی صندوق را مدیریت کنیم که در آینده با چالش روبرو نشویم. این صندوق یک صندوق پایدار است و باید از آن حراست شود.
وی تاکید کرد:صندوق متعلق به کشاورزان و روستاییان و عشایر است و باید خدمات آن که مانند صندوق تامین اجتماعی است تبیین و تشریح شود و باید برای گرفتن اطلاعات بیشتر و نشر این اطلاعات در میان جامعه هدف زمینه سازی شود چرا که در مسیر عدالت اجتماعی حرکت می کند.