قرارداد بلندمدت با هند در چابهار به‌زودي نهايي مي‌شود

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي:

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت اختلاف نظرات با اپراتور هندي در چابهار براي قرارداد بلندمدت حل و فصل شده و در آينده نزديک قرارداد بلندمدت نهايي خواهد شد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت اختلاف نظرات با اپراتور هندي در چابهار براي قرارداد بلندمدت حل و فصل شده و در آينده نزديک قرارداد بلندمدت نهايي خواهد شد.
به گزارش ايسنا، علي‌اکبر صفايي در حاشيه مراسم روز جهاني هيدروگرافي، درباره وضعيت اپراتور هندي در چابهار گفت:در جلسه‌اي که اخيرا با هندي‌ها داشتيم، نتايج بسيار خوبي درباره قرارداد بلندمدت گرفتيم؛ هند کشور دوست ما با جمعيت بسيار زياد و تقاضاي بسيار زياد است و همکاري مشترک ما با اين کشور در زمينه اقتصاد منطقه چابهار و اقتصاد ترانزيت با کشورهاي آسياي ميانه تاثيرات بسيار خوبي خواهد داشت.
معاون وزير راه و شهرسازي‌ اظهار کرد: در جلساتي که هفته گذشته داشتيم، چند موردي که اختلاف نظر بوده ‌و در 10 سال گذشته اختلاف نظرهايي را که براي قرارداد بلندمدت به نتيجه نرسيده بود، حل و فصل کرديم و در آينده نزديک قرارداد بلندمدت نهايي خواهد شد که يک اقدام خوبي در حوزه بين‌المللي براي بندر چابهار خواهد بود.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: مطابق اين توافق، سرمايه‌گذاري‌هايي که تا کنون صورت گرفته بالغ بر 25 ميليون دلار مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در چند روز آينده کار تحويل آن‌ انجام مي‌شود؛ با اين قرارداد بلندمدت فضا ايجاد خواهد شد که کل سرمايه‌گذاري‌شان را انجام دهند؛ پيش‌بيني‌ شده که هندها در بلندمدت 80ميليون دلار سرمايه‌گذاري کنند.
صفايي خاطرنشان کرد: البته به جز سرمايه‌گذاري بحث فايننس‌ هم مطرح است که بخشي انجام شده و بخشي هم در آينده انجام خواهد شد درحوزه‌هاي زنجيره حمل‌ونقل و ترانزيت؛ اقداماتي که وزارت راه و شهرسازي تحت عنوان «ايران‌راه» پيگيري مي‌کند مي‌تواند تحولات چشمگيري براي کشور رقم بزند؛ کما اينکه آمار ترانزيت ما از بنادر شمالي رشد خوبي داشته، در حوزه ترانزيت در مدت مشابه سال گذشته، بيش از 40 درصد رشد داشتيم که يک نشانه مثبت است ‌و اين روند ادامه خواهد داشت.