ساخت ۳۰ نیروگاه خورشیدی بربام منازل کاشانی‌ها

۳۰ نیروگاه خورشیدی بربام منازل کاشانی‌ها در حال ساخت است.

۳۰ نیروگاه خورشیدی بربام منازل کاشانی‌ها در حال ساخت است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس اداره برق کاشان با اشاره به اینکه نصب نیروگاه خورشیدی ۱۳۰ میلیون تومان هزینه دارد گفت: نیمی از این مبلغ در قالب وام بانکی به متقاضیان ارائه می‌شود و نصب نیروگاه خورشیدی برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی نیز رایگان است.
شاپور حداد پور با اشاره به اینکه تا کنون ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی از ۵ کیلووات تا ۱۰۰ کیلو وات در کاشان نصب و راه اندازی شده است افزود:۴۵۰ هزار کیلو وات ساعت از مشترکان و نیروگاه‌های خورشیدی برق خریداری شده است.
وی با بیان اینکه رتبه نخست استان در نصب نیروگاه‌های خورشیدی متعلق به کاشان است گفت:در حال حاضر ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در کاشان در هر ساعت پنج هزار و ۴۹۰ کیلووات برق تولید می‌کنند.
رییس اداره برق کاشان افزود: طبق قانون دستگاه‌های دولتی موظف به نصب و استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی هستند و دولت همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است تا۲۰ درصد از برق مصرفی خود را با استفاده از نیروگاه خورشیدی تامین کنند.
حداد پور گفت: در حال حاضر تنها یک درصد برق مصرفی در کاشان را نیروگاه‌ها خورشیدی تولید و بقیه برق مصرفی در شهرستان را نیروگاه‌های فسیلی، گازی و سیکل ترکیبی تامین می‌کنند.