ظرفیت ۱۸۸ هزار نفری برای پذیرش در کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

امکان انتخاب رشته تا فردا؛

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) در مجموع گروه‌ های شش گانه تعداد ۱۸۷ هزار و ۹۵۷ نفر است و داوطلبان در ۳۵ رشته امکان پذیرش بدون آزمون دارند.

ظرفیت ۱۸۸ هزار نفری برای پذیرش در کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) در مجموع گروه‌ های شش گانه تعداد ۱۸۷ هزار و ۹۵۷ نفر است و داوطلبان در ۳۵ رشته امکان پذیرش بدون آزمون دارند.
به گزارش مهر، ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از یکشنبه ۲۸ خرداد آغاز شده است و تا فردا یکشنبه ۴ تیر ادامه خواهد یافت. متقاضیانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.
فارغ‌التحصیل مقطع‌ کاردانی‌ (فوق‌ دیپلم)
می تواند داوطلب‌ پذیرش دوره های کاردانی به کارشناسی باشد.همچنین افرادی که تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ نیز فارغ‏التحصیل‌ می‏شوند، می‏توانند در این دوره شرکت کنند.
متقاضیان تا فردا یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ فرصت دارند در پذیرش با آزمون یا بدون آزمون کارشناسی‌ ناپیوسته‌ با توجه‌ به‌ تجانس‌ رشته در گروه‌ های(علوم‌ پزشکی،‌ فنی‌ و مهندسی،‌ علوم‌ کشاورزی،‌ دامپزشکی‌ و منابع‌طبیعی‌،‌ علوم‌پایه،‌ علوم‌ انسانی‌ و هنر)‌ شرکت کنند.
شیوه پذیرش:‌ داوطلبان‌ براساس‌ یکی‌ از دو روش‌ زیر سنجش‌ و پذیرش‌ می‌شوند:
‌شیوه‌ پذیرش‌ «باآزمون»‌: در این‌ شیوه‌ داوطلبان‌ براساس‌ نمره‌ آزمون‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور ارزیابی‌ می‌شوند.
‌شیوه‌ پذیرش‌ «صرفاً‌ براساس‌ سوابق‌ تحصیلی»‌: در این‌ شیوه‌ داوطلبان‌ صرفا براساس‌ نمره‌ معدل‌ کل‌ مقطع‌ کاردانی (فوق‌ دیپلم)‌ ارزیابی‌ می‌شوند.
هر داوطلب‌ تنها مجاز به‌ ثبت‌نام‌ در یک‌ مجموعه‌ ثبت‌نامی‌ است.
ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) در مجموع گروه‌ های (علوم‌ پزشکی،‌ فنی‌ و مهندسی،‌ علوم‌ کشاورزی،‌ دامپزشکی‌ و منابع‌طبیعی‌،‌ علوم‌پایه،‌ علوم‌ انسانی‌ و هنر)‌ تعداد ۱۸۷ هزار و ۹۵۷ نفر است.
 هزینه ثبت نام و نحوه پرداخت آن
‌باتوجه‌ به‌ اینکه‌ پرداخت‌ هزینه‌ ثبت‌نام‌ بصورت‌ اینترنتی‌ انجام‌ می‌گیرد،‌ داوطلبان‌ لازم‌ است‌ به‌وسیله‌ کارت‌های‌ بانکی‌ عضو شبکه‌ شتاب‌ که‌ پرداخت‌ الکترونیکی‌ آنها فعال‌ است با مراجعه‌ به‌ سایت سازمان سنجش مبلغ یک میلیون‌ و ۶۰۰ هزار ریال‌
 (۱۶۰ هزار تومان) به‌عنوان‌ وجه‌ ثبت‌نام پرداخت کنند.هزینه ارسال پیام کوتاه ۳۰ هزار ریال است که باید از همین طریق پرداخت شود.
نظر به‌ اینکه‌ در برخی‌ از مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌،‌ علاوه‌ بر پذیرش‌ در دانشگاه‌های‌ دولتی‌ (دوره‌ های‌ روزانه‌ و یا نوبت‌دوم‌ (شبانه)‌ در دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌عالی‌ غیرانتفاعی‌ نیز پذیرش‌ دارند،‌ لذا داوطلبان‌ علاقمند به‌ انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌عالی‌ غیرانتفاعی‌ لازم‌ است‌ هزینه آن به مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) دیگر را از طریق اعلام شده پرداخت کنند و بند مربوطه را علامتگذاری کنند.
 برگزاری آزمون برای پذیرش با آزمون
در روز جمعه سوم شهریور
براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت‌نامی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه سوم شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد تا جمعه ۳ شهریور با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.