زیباترین روستاهای ایران

فیلبند یا فیل‌بند از جمله مرتفع‌ترین و زیباترین روستاهای استان مازندران است که در بیشتر مواقع سال در میان مه و ابر شناور بوده و همین امر این روستا را به یکی از زیباترین و شگفت‌ انگیزترین روستاهای ایران تبدیل کرده‌ است. روستای فیلبند در واقع یکی از ییلاق‌های خوش‌ آب ‌و هوای مازندران است که توسط اهالی و گردشگران برای اقامت در فصل تابستان استفاده می‌شود.

زیباترین روستاهای ایران

فرحناز احمدزاده
قسمت اول
 روستای فیلبند مازندران؛ شناور روی ابرها
فیلبند یا فیل‌بند از جمله مرتفع‌ترین و زیباترین روستاهای استان مازندران است که در بیشتر مواقع سال در میان مه و ابر شناور بوده و همین امر این روستا را به یکی از زیباترین و شگفت‌ انگیزترین روستاهای ایران تبدیل کرده‌ است. روستای فیلبند در واقع یکی از ییلاق‌های خوش آب ‌و هوای مازندران است که توسط اهالی و گردشگران برای اقامت در فصل تابستان استفاده می‌شود. برخی از اهالی این منطقه به دلیل برودت هوا در فصل زمستان، روستا را ترک می‌کنند.
به روستای فیلبند مازندران، “بام شرقی مازندران” نیز گفته می‌شود. نام این روستا در گویش مازندرانی “فلبند” است اما به مرور زمان به “فیلبند” تغییر پیدا کرده و در آن “فل” به معنای “خستگی” و “بند” به معنای “بند آمدن” است. بنابراین فلبند به معنای بند آمدن خستگی است.علت نامگذاری این روستا نیز راه دشواری بوده که در گذشته برای رسیدن به آن باید طی می‌شد.
 بهترین زمان سفر به روستای فیلبند مازندران
همان‌طور که اشاره کردیم، برودت هوا در فصل زمستان، سکونت در این روستا را دشوار می‌کند به طوری که برخی از ساکنین، روستا را تخلیه می‌کنند. بنابراین فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به روستای فیلبند مازندران خواهد بود.فیلبند در فصل بهار، به سرزمین چهار فصل تبدیل می‌شود و هر روز ممکن است یک شگفتی جدید از آب و هوای متغیر در این روستا ببینید.
 جاذبه‌های گردشگری روستای فیلبند
جنگل‌های چلاو در نزدیکی روستای فیلبند و روستای سنگچال از جمله جاذبه‌های گردشگری اطراف فیلبند است.اما طبیعت زیبا و مسحورکننده، آب‌ و هوایی فوق‌العاده عالی و آرامش وصف‌ناپذیر طبیعت بکر زیباترین روستای ایران، خود بهترین جاذبه گردشگری فیلبند خواهد بود.
ادامه دارد...