بهره‌برداری از فاز دوم پست شهید هاشمی اهواز با ارزش سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم پست۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی‌ اهواز با ارزش سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال وارد مدار شد.

بهره‌برداری از فاز دوم پست شهید هاشمی اهواز  با ارزش سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال

اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم پست۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی‌ اهواز با ارزش سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال وارد مدار شد.
محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: ترانس فاز دوم پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی اهواز به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر برق‌دار و وارد مدار شد.
وی با بیان اینکه این پروژه باعث تقویت شبکه ۴۰۰ کیلوولت و پایداری برق شهر اهواز خواهد شد، افزود: پست شهید هاشمی پیش از این ۳۱۵ مگاولت آمپر ظرفیت داشته و با وارد مدار شدن ترانس فاز دوم، ظرفیت آن به ۶۳۰ مگاولت آمپر رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این افزایش ظرفیت باعث تقویت بخش انتقال و تغذیه پست‌های فوق توزیع پایین دست و تامین برق مطمئن و پایدار خواهد شد، تصریح کرد: کاهش بارگیری از ترانس‌های پست اهواز ۲ و شمالغرب و کاهش بارگیری از سرخط‌های ۱۳۲ کیلوولت پست‌های شمالغرب و اهواز ۱، از دیگر اهداف بهره‌برداری این پروژه است.
به گفته محمود دشت‌بزرگ بهره‌برداری از فاز دوم پست۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی در اهواز پس از احداث خطوط نیروگاه دوکوهه و خط ارتباطی نیروگاه سد چم‌شیر، سومین پروژه اولویت‌دار وزارت نیرو در برق منطقه‌ای خوزستان است که برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۲، به بهره‌برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: کلیه مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست مذکور و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین و پرداخت شده
 است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت رسانی مستمر همراهی نمایند.