زیباترین روستاهای ایران

به محض اینکه از گرگان خارج شده و وارد جاده روستای زیارت می‌شوید، می‌توانید زیبایی‌های این خطه سرسبز را ببینید. جاده روستا، جنگلی و پیچ‌در‌پیچ است و رانندگی در آن شروع لذت سفر به زیارت خواهد بود.

زیباترین روستاهای ایران

فرحناز احمدزاده
قسمت چهارم

 روستای زیارت گرگان؛ سرسبزی بی‌پایان
به محض اینکه از گرگان خارج شده و وارد جاده روستای زیارت می‌شوید، می‌توانید زیبایی‌های این خطه سرسبز را ببینید. جاده روستا، جنگلی و پیچ‌در‌پیچ است و رانندگی در آن شروع لذت سفر به زیارت خواهد بود. زمانی‌که به بخشی از جاده رسیدید که سنگ‌فرش شده‌، در اصل وارد محدوده روستا شده‌اید. امکانات رفاهی و اقامتی در روستا فراهم شده، بنابراین می‌توانید برای چند روز متوالی در یکی از زیباترین روستاهای شمال ایران اقامت داشته باشید.
 جاذبه‌های گردشگری روستای زیارت
علاوه‌بر محیطی زیبا و محصور در دل طبیعتی بکر، روستای زیارت دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
ارتفاعات زیبای زیارت: در حوالی روستای زیارت ارتفاعات بسیار زیبایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به زارمنجی در شمال، تلمبار و تالو و سردانسر در جنوب، کلیچال در شرق، شمسک و کلاه گردان در شمال شرق و سفیدآب و پیرزن چکل در شمال غرب اشاره کرد.
آبشارهای روستای زیارت: زیارت آبشارهای طبیعی و زیبایی دارد که از آن جمله می‌توان به آبشار دوقلو، آبشارهای درهه تل‌انبار و آبشار خال دره اشاره کرد.
چشمه‌ آبگرم زیارت: در ضلع شرقی رودخانه خاصه، چشمه آبگرمی وجود دارد که آب آن گرمای ملایم و مطبوعی داشته و دارای خواص معدنی است. چشمه آبگرم زیارت تنها چشمه آبگرم در منطقه گلستان است و... .ادامه دارد...