ایجاد ۱۵۰ هزار هکتار گلخانه جدید در کشور

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: در برنامه پنجم توسعه با احداث ۱۵۰ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای در کشور ضمن ایجاد ۹۲۰ هزار شغل ، زمینه تولید ۲۴.۵ میلیون تن محصول فراهم خواهد شد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: در برنامه پنجم توسعه با احداث ۱۵۰ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای در کشور ضمن ایجاد ۹۲۰ هزار شغل ، زمینه تولید ۲۴.۵ میلیون تن محصول فراهم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت:در برنامه پنجم توسعه با احداث ۱۵۰ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای در کشور ضمن ایجاد ۹۲۰ هزار شغل زمینه تولید ۲۴.۵ میلیون تن محصول فراهم خواهد شد.
 مهدی لطفی زاده با بررسی آخرین وضعیت گلخانه‌ای و طرح‌های دردست اجرا گفت:بر اساس سند بالادستی اقتصاد مقاومتی که در دستور کار بود تاکنون ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شده و در برنامه هفتم قرار است در یک برنامه پنج ساله ۱۵۰ هزار هکتار گلخانه جدید به این میزان اضافه شود.
 مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور با اشاره به اهداف کلان و مهم در اجرای توسعه کشت گلخانه‌های گفت: مدیریت و ارتقای بهره وری منابع آبی تجدیدناپذیر، اصلاح الگوی کشت، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش عملکرد در واحد سطح از مهمترین اهداف توسعه کشت گلخانه‌ای است.
وی اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها در یک برنامه پنج ساله باید محقق شود و در این برنامه محیط‌های کشت کنترل شده را در کشور توسعه خواهیم داد.
مجری طرح توسعه کشت گلخانه‌های کشور یادآورشد: در این راستا چند موضوع مورد توجه است از جمله تولید میوه‌های گرمسیری که امروز بخش اعظم آن از دیگر کشور‌ها وارد شده و موجب خروج ارز از کشور می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد:در یک برنامه پنج ساله باید نیاز کشور به این محصولات را در داخل تامین کنیم و در گام بعدی بخشی از آن را در قالب صادرات در بازار‌های هدف عرضه کنیم.
لطفی زاده اظهارداشت:انتقال کشت سبزی و سیفی جات از فضای باز به کشت گلخانه‌ای از دیگر طرح‌هایی است که باید عملیاتی شود و اراضی سیفی و سبزی را به گلخانه‌ها منتقل کنیم تا این فضا آزاد شده و در اختیار کشت محصولات استراتژیک قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در توسعه ۱۵۰ هزار هکتاری گلخانه‌ها بیش از ۹۲۰ هزار شغل مستقیم و ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول تولید خواهیم کرد.