مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جایی مسافران اربعین صادر شد

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری گفت: مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس با کارکرد ۵ ساله برای جابه جایی مسافران در ایام اربعین صادر شده است.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری گفت: مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس با کارکرد ۵ ساله برای جابه جایی مسافران در ایام اربعین صادر شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقر جوان گفت: در حال حاضر با نزدیک شدن به ایام اربعین دولت و همچنین سازمان راهداری تدابیر و برنامه ریزی های بسیار دقیقی برای جابه جایی زائران و مسافران در این ایام در دستور کار خود قرار داده و زیرساخت های لازم برای ۶ پایانه مرزی مهم در این ایام را در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری، در حوزه ارتقا ایمنی جاده ها و ایجاد زیر ساخت های جاده ای طرح های ویژه ای رادر دستور کار خود قرا داده ایم  و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری جهت جابه جایی مسافران برنامه ریزی صورت گرفته است.
او می گوید: در ایام اربعین یک توزیع ناهمگنی برای جابه جایی مسافران به ۶ مرز ایجاد می شود که پیچیدگی خاص خود را دارد و در یک بازه زمانی خاص  یک تقاضا چند میلیونی ایجاد می شود که بیش از نیمی از این تقاضا در حوزه حمل و نقل جاده ای است.
باقر جوان گفت: برای پاسخگویی به این تقاضا در حوزه اربعین حدود ۱۵ هزار دستگاه نیاز داریم که حدود ۶ هزار دستگاه در داخل کشور است و بخش دیگری از این نیاز هم از طریق ناوگان دستگاه های دولتی تامین خواهد شد.
او گفت: رئیس ستاد اربعین مجوز واردات برای ۲ هزار دستگاه اتوبوس با کارکرد ۵ ساله  در کنار تولید داخل را صادر کرده است که امیدوار هستیم با پیگیری های صورت گرفته بخشی از این دستگاه ها برای ایام اربعین وارد شود.