پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن شلیل از باغات اردبیل

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از ۴ هزار هکتار باغات استان اردبیل، ۵۰ هزار تن شلیل برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از ۴ هزار هکتار باغات استان اردبیل، ۵۰ هزار تن شلیل برداشت شود.
به گزارش مهر، رحیم یوسفی در بازدید از باغات شلیل استان اردبیل اظهار کرد: امسال علی‌رغم تمامی ناملایمات طبیعت همچنین شرایط خاص آب و هوایی، سرمازدگی فروردین و تگرگ اردیبهشت و خرداد ماه و به دنبال آن کاهش عملکرد باغات استان اردبیل، انتظار برداشت ۵۰ هزار تن شلیل از ۴ هزار هکتار باغات استان پیش‌بینی می‌شود.
وی تصریح کرد:عمده برداشت شلیل استان از باغات شهرستان پارس‌آباد است که یکی از مناطق شاخص در تولید محصولات باغی در استان به شمار می‌رود که هم اکنون برداشت این محصول از ۲ هزار هکتار از باغ‌های شهرستان شروع و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این میوه علاوه بر تازه‌خوری و عرضه در بازارهای داخلی، امکان صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.
یوسفی افزود:رقم شلیل مغان که از عمده محصول تولیدی است دارای شکل گرد و رنگ سرخ، اندازه نسبتاً درشت که با وجود گوشت آبدار به شکل خاصی محبوب بوده و یکی از دلایل رغبت عمومی برای خرید این شلیل، هسته جدا است که این میوه را برای مصرف راحت و پذیرایی مناسب می‌کند.وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عملیات برداشت این محصول از اواخر خرداد ماه با برداشت ارقام زودرس مانند «سان‌کینگ» شروع و در ادامه با ارقام میان رس مثل «سان‌گلد» برداشت ادامه می‌یابد.مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در نهایت از دهه اول مردادماه کارهای جمع‌آوری و بسته‌بندی محصول با ارقام دیررس مثل «رد گلد» یا همان «شلیل مغانی» توسط باغداران منطقه برای ارسال به بازارهای هدف پیگیری می‌شود.