مسیر تهران-شمال با تردد از آزادراه ۶۲ کیلومتر کوتاه شد

بذرپاش:

وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره برداری از باند رفت منطقه دوم آزاد راه تهران-شمال گفت: مسیر تهران- شمال با تردد از منطقه یک و دو آزادراه ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌شود.

مسیر تهران-شمال با تردد از آزادراه  ۶۲ کیلومتر کوتاه شد

وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره برداری از باند رفت منطقه دوم آزاد راه تهران-شمال گفت: مسیر تهران- شمال با تردد از منطقه یک و دو آزادراه ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌شود.
به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، گفت: این پروژه یک پروژه ملی و دستاوردی پر افتخار است که به ملت شریف ایران تقدیم می‌شود.
بذرپاش افزود: قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال پروژه بزرگ ملی است که در راستای مسافرت‌های متعدد از مبدأ پایتخت به شمال کشور، حجم عظیمی از ترددها را پوشش می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جاده‌های موجود ما در ایام خاص و پر ترافیک جوابگو نبود و این پروژه به‌عنوان راه اصلی که ۲۲ کیلومتر طول دارد، از پرهزینه‌ترین، سخت‌ترین و پر زحمت ترین پروژه‌های عمرانی کشور تخمین زده شد.
بذرپاش ادامه داد: آزادراه تهران شمال بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد از تهران به شمال کشور را مرتفع خواهد کرد و این مسیر، راه اصلی رفت و آمد از پایتخت به شمال خواهد بود.
وی تشریح کرد: منطقه دوم پس از اتصال به منطقه اول مسیر تهران_شمال را در مجموع ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌کند که این میزان در طول سال، حتی با احتساب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دستاورد قابل توجهی برای کشور است.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام این منطقه با دستور رئیس جمهور، همکاری بنیاد مستضعفان و مجموعه خدوم وزارت راه و شهرسازی فاز سوم که قطعه نهایی است را آغاز می‌کنیم که به فضل خدا سهولت سفر و خدمت مضاعف در کریدورهای اصلی کشور رقم بخورد.
وی ادامه داد: ما در دولت با همه محدودیت‌ها، همه ظرفیت‌ها را به کار گرفته‌ایم تا پروژه‌های باقیمانده تکمیل شوند و به بهره برداری برسند.
عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: امسال برنامه بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه را داریم که بی‌سابقه است.
بذرپاش تاکید کرد:از امروز ایمن سازی جاده قدیم چالوس در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر جاده چالوس مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود که با تلاش همکاران راهداری حل شد، گفت: در خصوص ایمن سازی جاده قدیم چالوس در همکاری با نهادهای ذی ربط اقدامات مناسبی انجام خواهد شد.
بذرپاش گفت: تلاش می‌شود تا باند برگشت منطقه دوم در سال ۱۴۰۳ تکمیل شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص گلوگاه‌های ایجاد شده در استان مازندران یادآور شد: تلاش می‌کنیم راه تکمیلی روستایی را به منظور تسهیل در تردد آغاز کنیم و آغاز این کار با رعایت تمامی نکات ایمنی انجام خواهد شد.