۷ساعت، ۱۰ میلیون دنبال کننده...

"تردز Threads"شبکه اجتماعی رقیب و شبیه توئیتر از سوی مالک فیس بوک و اینستاگرام ( شرکت امریکایی متا به مالکیت مارک زاکربرگ ) ساعت ۲۳ چهارشنبه گذشته به وقت گرینویچ راه اندازی شد.

۷ساعت، ۱۰ میلیون دنبال کننده...

"تردز Threads"شبکه اجتماعی رقیب و شبیه توئیتر از سوی مالک فیس بوک و اینستاگرام ( شرکت امریکایی متا به مالکیت مارک زاکربرگ ) ساعت 23 چهارشنبه گذشته به وقت گرینویچ راه اندازی شد.
این شبکه اجتماعی ظرف مدت ۷ ساعت توانست بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده را به خود جذب کند.
حرف از کیفیت و کارایی این شبکه نیست، بلکه اشاره به نوع نگاه و حرکت جهانی در عرصه فضای مجازی و دیجیتال است.
دنیا در حال توسعه این فضاست و سرمایه گذاری های میلیاردی از سوی غول های تکنولوژی در حال انجام است و در عوض ما درصدد طرح ها و برنامه های محدود کننده در این حوزه هستیم و خدمات موجود را هم به صورت قطره چکانی در اختیار کاربران قرار می دهیم.
پر واضح است که نسل امروز راه خود را برای عبور از محدودیت ها پیدا می کند اما چرا ما نباید انرژی و توان و هزینه خود را صرف گسترش و رقابتی باز در این عرصه کنیم.
اگر ما توانایی راه اندازی شبکه های اجتماعی را داریم چرا این پتانسیل را به صورت باز و انتخابی انجام نمی دهیم تا کاربران به اختیار خود از آن استفاده کنند نه از روی اجباری که به سبب فیلترینگ رخ داده است!
یک شبکه اجتماعی رقیب برای توئیتر کمتر از چند ساعت۱۰ میلیون کاربر را جذب کرده است، شبکه های داخلی ما چند میلیون کاربردارند؟!