گشت و گذار در جنوب ایران!

اگر می‌خواهید کمی از زمان حال دور شوید و به روزگار هخامنشی و دوران قدیمی ایران سفر کنید، شهر شوش بهترین انتخاب در بین شهرهای جنوبی است.

*مریم ریاضی
قسمت دوم
 شوش، شهری با تاریخ مشهور جهانی
اگر می‌خواهید کمی از زمان حال دور شوید و به روزگار هخامنشی و دوران قدیمی ایران سفر کنید، شهر شوش بهترین انتخاب در بین شهرهای جنوبی است.
شوش، شهری کوچک است که علی‌رغم مساحت کم، دیدنی‌های بسیاری را در دل خود جای‌داده. از منظر جهانی، شوش یکی از باستانی‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. این شهر به مدت چند هزار سال، پایتخت حکومت ایلام بوده و در دوران هخامنشیان نیز پایتخت زمستانی آن‌ها بود.
تاریخ شگفت‌انگیز شوش، باعث می‌شود یکی از گزینه‌ها برای انتخاب زیباترین شهر جنوب ایران باشد.اگر به دنبال گشت‌وگذار در میان جاذبه‌های تاریخی قدیمی هستید و در قیدوبند امکانات نیستید، با خیال راحت به شوش سفر کنید.مهم‌ترین نکته درباره سفر به شوش، آب‌وهوای آن است. باید بدانید که این شهر در تابستان بسیار گرم می‌شود. دمای هوا ممکن است به ۵۹ درجه نیز برسد. باتوجه‌به این موضوع، بهترین زمان برای سفر به شوش، زمستان و بهار است. برای سفر به شوش چند راه پیش روی خود دارید.می‌توانید با ماشین شخصی سفر کنید. در این صورت اگر از تهران عازم شوش هستید، سفری طولانی در پیش خواهید داشت.
شوش، در ۲۴ کیلومتری دزفول قرار دارد و می‌توانید به‌راحتی این فاصله را با ماشین‌های خطی طی کنید.
 جاهای دیدنی جنوب ایران
آرامگاه دانیال نبی
زیگورات چغازنبیل
کاخ آپادانا
تپه آکروپل
مقبره دعبل خزاعی
محوطه باستانی هفت تپه
رودخانه شاوور.
ادامه دارد...