ضرورت پیشگیری از حریق در جنگل ها و مراتع

معاون وزیر جهاد با توجه به گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و علفزارها در عرصه‌های منابع طبیعی و پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد با توجه به گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و علفزارها در عرصه‌های منابع طبیعی و پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها تاکید کرد.
عباسعلی نوبخت در سی و دومین جلسه وبیناری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: با افزایش گرمای هوا اکنون شاهد خشک شدن پوشش گیاهی و علفزار‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی هستیم که کوچکترین بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی در عرصه، سبب می‌شود تا جنگل‌ها و مراتع کشور دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیر شوند.
او از نیرو‌های حفاظتی بویژه از یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر کشور خواست با افزایش گشت و مراقبت و انجام هشدار‌های لازم از بروز هرگونه حریق در منابع طبیعی پیشگیری کنند.
نوبخت حفاظت از منابع طبیعی را از اولویت‌های مهم و اساسی سازمان منابع طبیعی برشمرد و گفت: در کنار حفاظت از داشته‌های موجود به غنی‌سازی و احیای جنگل‌ها خواهیم پرداخت.
 بیش از ۲۴۸ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی تولید شد
او افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان‌ها با قوت در حال پیگیری است و نقش بخش خصوصی و جوامع محلی در کنار سایر بخش‌های دولتی در تولید نهال بسیار چشمگیر است.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین به نقش زنان در تولید نهال و بذرکاری در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه از جمله روستای بزمیرآباد شهرستان سرپل ذهاب، زنان با ایجاد نهالستان‌های خانگی و کاشت بذر در گلدان توانستند به خوبی در این طرح ایفای نقش کنند و این اقدام زنان را در استان‌های قزوین، لرستان و هرمزگان نیز شاهد هستیم.
نوبخت از تولید بیش از ۲۴۸ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: تمامی نهال‌های تولیدی در نهالستان‌ها موجود است و دبیرخانه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت این آمار‌ها را از ادارات کل منابع طبیعی درخواست کرده است تا مورد راستی‌آزمایی قرار دهد.