اعتبارات نگهداری ماشین‌آلات راهداری بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت

در سال جاری؛

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت:اعتبارات نگهداری ماشین آلات حوزه راهداری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شده است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت:اعتبارات نگهداری ماشین آلات حوزه راهداری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شده است.
به گزارش مهر، احمد کره بندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین آلات بر می‌گردد و بدون آن هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود، ضمن اینکه در طول سال ۲ نوع راهداری تابستانه و زمستانه باید اجرا شود که نیازمند ماشین‌آلات است.
وی با بیان اینکه حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات بهسازی و شانه سازی و نگهداری آن عمدتاً توسط ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات انجام خواهد شد، افزود: در مجموع ۱۵ نفر در واحدهای مختلف راهداری استان مشغول تعمیر و خدمات رسانی به ماشین آلات هستند.
رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اینکه میانگین عمر ماشین آلات راهداری بوشهر زیر ۲۰ سال است در حالی که میانگین در کشور ۲۳ سال است، گفت: اقداماتی برای نوسازی ناوگان در حال انجام است و اعتبار استانی خوبی در حال جذب در استان است که در جای خود کم نظیر است و به تازگی هم خرید یک ‌دستگاه لودر نهایی شده است.
کره بندی اضافه کرد: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصول مختلف انجام می‌شود و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیشتر از ۱۲۵ دستگاه ماشین آلات تعمیر و یا در حال انجام است.رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اینکه کمبود نیرو و قطعات اصلی ماشین آلات
به علاوه کمبود آموزش، استهلاک ماشین آلات را بیشتر می‌کند، یادآور شد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و جلسات توجیهی و آموزشی برای اولین بار برای مدیران شهرستان‌ها جهت تعمیر، بازسازی و استفاده صحیح از ماشین آلات برگزار شد.