بايد هنرستان‌ها و دبيرستان‌هاي شبانه‌روزي ويژه عشاير ساخته شود

وزير آموزش و پرورش:

وزير آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها و دبيرستان‌هاي شبانه‌روزي ويژه عشاير بايد ساخته شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها و دبيرستان‌هاي شبانه‌روزي ويژه عشاير بايد ساخته شود.
رضامراد صحرايي در مراسم افتتاحيه اردوي دختران عشاير کشور که در مجتمع شهداي سلامت مشهد برگزار شد، با بيان اينکه ما علاوه بر مرز جغرافيايي عادي يک مرز جغرافيايي عشايري نيز داريم، اظهار کرد: اولين خواسته من از شما دختران سرزمينم اين است که نگذاريد فرهنگتان از دست برود.به طور کلي اگر قرار باشد چيزي حفظ شود عامل مهم آن در فرهنگ ما، خانم‌ها هستند؛ علت آن نيز دامنه حضور و دامنه اثري است که زن دارد. چون اولين محل رشد براي هر فرد دامن مادر است.
وزير آموزش و پرورش در خصوص مدارس عشاير، خاطرنشان کرد: ما در وزارت آموزش و پرورش چند کار را دنبال مي‌کنيم که پيگيري آنها را ماموريت خود مي‌دانم؛ اول اينکه مدارس روستا مرکزي بايد طراحي و اجرا شود. دوم ما در سال گذشته کارهايي در خصوص مسئله اياب و ذهاب در مناطقي که ممکن نيست انجام داده‌ايم. سوم اينکه بچه‌ها بايد بتوانند ناهار داشته باشند وقتي که از روستايي به روستاي ديگر براي تحصيل مي‌روند. هنرستان‌ها و دبيرستان‌هاي شبانه روزي ويژه عشاير بايد ساخته شود.
صحرايي در رابطه با معلمان عشاير گفت: بايد به طور ويژه براي معلمان عشاير امتيازاتي ببينيد تا ديگران نيز افتخار کنند و نهايتا علاوه بر گراميداشت بزرگان عشاير و اثرگذاري اين افراد، بايد با برگزاري مسابقاتي در حوزه عشاير ستاره‌ها و استعدادهاي آن‌ها را کشف کنيم.
در پايان اين مراسم از تمبر يادبود بيست و دومين اردوي دانش‌آموزان عشاير کشور در مشهد مقدس رونمايي شد و به امضاي وزير آموزش و پرورش رسيد.