افزایش ۴۵ درصدی شناسایی تخلف اضافه تناژ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۳ ماهه سال‌جاری شناسایی تخلفات اضافه تناژ بار در محورهای مواصلاتی ۴۵ درصد افزایش یافت.

کرمانشاه- محمدعلی محمدی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۳ ماهه سال‌جاری شناسایی تخلفات اضافه تناژ بار در محورهای مواصلاتی ۴۵ درصد افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، فریبرز کرمی گفت:بارگیری محمولات با وزن بیش از حد مجاز به عنوان تخلف اضافه تناژ محسوب می‌شود که کنترل دروازه ای ناوگان حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است به نحوی که طی ۳ ماهه سال‌جاری ۷۳۲ مورد اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل کالا شناسایی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۵ درصدی داشته است.
کرمی ادامه داد:کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‏های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‏های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم متخلفین به معاونت حمل و نقل جهت انجام امور اداری معرفی می‏شوند.
کرمی با بیان اینکه حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه به شبکه راه‌های کشور که با هزینه بسیار زیاد ساخته شده اند خسارت وارد می‌کند، گفت:کار کنترل و شناسایی ناوگان باری متخلف اضافه تناژ به صورت مستمر محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه به منظور تامین ایمنی تردد و جلوگیری از اختلال در تردد و هرگونه حوادث جاده ای و همچنین حفظ و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی مشخصات بار برای حمل در جاده باید از نظر ابعاد و وزن، منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه ها باشد و در صورت کرعایت نکردن این موضوع با متخلفان برخورد می‌شود.