برگزاری اولین جشنواره فرهنگی،هنری چشمه درساوجبلاغ

طی نشست خبری هیات اجرایی جشنواره فرهنگی هنری چشمه با اصحاب رسانه در سالن جلسات ۹دی هشتگرد در مورد بخش های مختلف جشنواره بحث و گفتگو شد.

ساوجبلاغ –سیروس رنجبر کهن
طی نشست خبری هیات اجرایی جشنواره فرهنگی هنری چشمه با اصحاب رسانه در سالن جلسات ۹دی هشتگرد در مورد بخش های مختلف جشنواره بحث و گفتگو شد.
محمدرضا کاشف عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هشتگرد در این نشست صمیمی، اهداف و بخش های مختلف اولین جشنواره فرهنگی هنری چشمه در شهر هشتگرد را تشریح کرد.
کاشف گفت:با توجه به پیشینه تاریخی چند هزارساله شهرستان ساوجبلاغ و فرهنگ غنی این شهرستان با مشورت و همدلی دوستان فرهیخته و بخصوص کسانی که دستی در هنر شهرستان دارند تصمیم بر برپایی این جشنواره برای اولین بار در شهرستان گرفتیم.
وی با اشاره به ظرفیت‏های عظیم انسانی واستعدادهای بی نظیرجوانان ونوجوانان واهتمام پیشکسوتان شهرهشتگرد و منطقه ساوجبلاغ این جشنواره را گردهمایی اهالی فرهنگ و هنربرای اعتلای هرچه بیشتر،مبانی فرهنگ و هنراسلامی و ایرانی برشمرد و افزود:بخش‏ها و موضوعات این جشنواره با جلسات متعدد و همفکری صاحبنظران و اساتید خوزه فرهنگ و هنر در تدوین شده است که نام آن بر گرفته از نام شهرستان است و ساوجبلاغ به گویش محلی به معنی چشمه های سرد می‎باشد ، که خرده فرهنگ‏ها وآیین های باشکوه مردم ولایتمداراین خطه را مورد توجه قرار داده و یکی ازاهداف آن تبیین ریشه های تاریخی و غنای فرهنگ مردمان این منطقه وتقویت بنیان‏های آن می‏باشد.
اهداف دیگری که وی برشمرد شناسایی استعدادها و لزوم‌ آموزش جوانان و نوجوانان علاقمند است که با افتتاح خانه فرهنگ و هنرهشتگرد این مهم میسرخواهد شد.
وی ادامه داد :مدیریت شهری هشتگرد،چشم انداز مناسبی برای سوق دادن نسل جدید به آموزش و استفاده از آن درتولید محتوای مناسب برای استفاده شهروندان داشته که برکات آن را در سال‎های آتی
قابل مشاهده خواهد بود.
رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی هشتگرد با بر شمردن اهداف جشنواره چشمه ادامه داد:در شهری که ما زندگی میکنیم پراز هنرمندانی است که متاسفانه به هر دلیلی  تا به حال دیده نشده اند و ما دراین جشنواره برآنیم ضمن معرفی این عزیزان  و با کمک اساتید مجرب در رشته های مختلف فرهنگی هنری  افرادی که هرگونه ذوق هنری دارند را جذب و آموزش دهیم.
مهندس کاشف در بخش دیگری از سخنان خود به بخش‏های مختلف جشنواره پرداخته و گفت:جشنواره چشمه در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری برنامه داشته و همه فعالیت‏های فرهنگی و هنری را شامل خواهد بود.
وی گفت:برآنیم تا در این جشنواره ازکتاب هشتگرد که یک کتاب جامع از هشتگرد بوده و پیوست جشنواره می‏باشد که با همکاری اساتید بنام جمع آوری شده را رونمایی کنیم و نهایتا تا هفته فرهنگی سال پیش رو به مرحله چاپ برسانیم که با خواندن آن هرکسی که در هشتگرد زندگی می‏کند به زندگی در این شهر افتخار خواهد کرد.
  از دستاوردهای جشنواره، افتتاح خانه فرهنگ و هنرشهر هشتگرد خواهد بود
کاشف ادامه داد:یکی دیگر از دستاوردهای جشنواره افتتاح خانه فرهنگ و هنرشهر هشتگرد خواهد بود که با حدود16 کلاس در خدمت هنرجویان عزیز شهرخواهد بود و سعی برآن است تا از اساتید بومی در این کلاس‏ها استفاده شود.
وی احداث گذر فرهنگی هشتگرد را یکی دیگر از اتفاقات فرهنگی برشمرد و گفت:این گذر فرهنگی یکی از بزرگترین دستاوردهای فرهنگی، هنری شهر خواهد بود که فاز یک آن با اعتباری بالغ بر5میلیارد کلنگ زدی شده که زیر نظرتیم 27 نفره از اساتید بنام در زمینی به مساحت 3500متر در حال اجرا می‏ باشد.
وی با اشاره به رشادت ها و دلاوری های رزمندگان، جانبازان و شهدای عزیز شهرستان ساوجبلاغ، اظهار داشت: بخش مهدی قاسمی شهید مدافع حرم شهر هشتگرد در این جشنواره به دریافت عکس، خاطره، داستان و سایر آثار راجع به رشادت‌های ایثارگران اختصاص دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر هشتگرد ادامه داد: بخش شهروند منتقد در جشنواره چشمه هشتگرد، به دریافت انتقادات از مدیریت شهری هشتگرد خواهد پرداخت و به بهترین انتقادات جوایزی اهدا خواهد شد.
وی تصریح کرد: رونمایی از پوستر این جشنواره در روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) انجام شد و اختتامیه آن نیز در روز ولادت نبی مکرم اسلام در مهرماه برگزار و به همین مناسبت بخش ویژه ای به عنوان رسول مهربانی و امیر کلام برگزار خواهد شد.