شروع بحران غذا با پایان توافق صادرات محصولات کشاورزی اوکراین

اسپانیا اعلام کرد؛

ترکیه، سازمان ملل و روسیه نتوانستند برای تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین به جمع‌بندی برسند و در نهایت این توافق به تاریخ پیوست.

 ترکیه، سازمان ملل و روسیه نتوانستند برای تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین به جمع‌بندی برسند و در نهایت این توافق به تاریخ پیوست.
‌به گزارش مهر به نقل از تاس، مانوئل تورِرو، نماینده انجمن کشاورزان جوان اسپانیا، گفت: عدم تمدید توافق صادرات غلات اوکراین به بحران غذایی ختم خواهد شد.
وی گفت: ما باید مراقب باشیم و چند روز صبر کنیم، شاید طرف‌های حاضر در توافق مذکور موضع‌شان را تغییر دهند.
روسیه، ترکیه و سازمان ملل نتوانستند برای تمدید توافق صادرات غلات اوکراین به جمع‌بندی برسند و نهایتاً اجرای این توافق به پایان رسید.
توررو می‌گوید: ما امیدواریم که شرایط تغییر کند و این توافق بسیار مهم دوباره حاصل شود؛ چراکه درنهایت بر جریان صادرات غلات در بازار جهانی، تأثیر می‌گذارد.این مقام اسپانیایی معتقد است که نبود چنین توافقی بسیار خطرناک بوده و به‌طور قطع به یک بحران غذایی منجر خواهد شد.
نماینده انجمن کشاورزان جوان اسپانیا می‌گوید: برای این کشور که یکی از واردکنندگان غلات به‌شمار می‌رود، عدم تمدید این توافق به افزایش قیمت‌ها در داخل اسپانیا منجر خواهد شد و حتی صنعت دامداری این کشور را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که مسکو به‌طور رسمی به ترکیه، اوکراین و دبیرکل سازمان ملل نسبت به مخالفت خود با تمدید توافق صادرات غلات اوکراین اطلاع‌رسانی کرده است.