دانشگاه بوعلی‌ آمادگی پذیرش دانشجویان ازبکستان را دارد

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آمادگی پذیرش دانشجویان ازبکستان برای مقاطع مختلف را داریم و در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آمادگی پذیرش دانشجویان ازبکستان برای مقاطع مختلف را داریم و در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم.
دکتر حسین رضوان در میزگرد مشترک ازبکی-ایرانی ابن‌سینا؛ حکیم هزاره‌ها در دانشگاه بوعلی‌سینا، با اعلام آمادگی دانشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ازبکستان اظهار کرد:دانشگاه بوعلی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته ایران ۵۰۰ عضو هیأت علمی، ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی‌ارشد و ۸۲ رشته دکتری دارد.
وی افزود:دانشگاه بوعلی سینا دارای ۱۴ دانشکده بوده و در رشته‌های شیمی، نفت، علوم انسانی، علوم بیولوژی، مهندسی کشاورزی و علوم‌ مرتبط بین رشته‌ای فعال بوده و در رشته‌های کامپیوتر، هوش مصنوعی و ارتباطات از دانشگاه‌های برجسته کشور محسوب می‏شود.
رضوان با بیان اینکه بیش از هفت دانشمند یک درصد برتر دنیا و ۱۸ دانشمند دو درصد برتر دنیا در دانشگاه بوعلی هستند، خاطرنشان کرد:آمادگی پذیرش دانشجویان ازبکستان برای مقاطع مختلف را داریم و در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم و آموزش دانشجویان و اساتیدتان را در مقاطع مختلف بر عهده بگیریم و پروژه‌های مشترک و تبادلات استاد و دانشجو داشته باشیم.  
رئیس بنیاد مردمی ابن‌سینای ازبکستان نیز با بیان اینکه دوازدهمین دوره خوانش جهانی ابن سینا با موضوع «ابوعلی‌سینا و تمدن» برگزار می‌شود، گفت:از این دیدارها برای  معلومات مفصل علمی کمک گرفتیم و می‌خواهیم همکاری‌هایمان وسعت یابد تا در آینده همکاری دائمی داشته باشیم.ناظم‌خان محموداُف با اشاره به اینکه هر سال در زادگاه بوعلی سینا خوانش جهانی ابن سینا برگزار می‌شود و امسال نیز دوازدهمین دوره را با موضوع ابوعلی‌سینا و تمدن در پیش داریم، بیان کرد: علاقمند به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه طبی بخارا هستیم.
به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم یادداشت همکاری بین بنیاد بوعلی‌سینا و بنیاد مردمی ابن‌سینای ازبکستان به امضاء رسید.