مصرف الکل بیشترین اعتیاد شایع در میان دانش‌ آموزان

ستاد مبارزه با مواد مخدر :

مدل اعتیاد در دهه اخیر تغییر کرده و سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و به ۱۰ سال رسیده است همچنین اعتیاد زنانه شده، در کنار این موارد قیمت پایین مواد مخدر، صنعتی شدن و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را شاهد هستیم. بیشترین میزان اعتیاد دانش‌ آموزان، مصرف الکل است.

مدل اعتیاد در دهه اخیر تغییر کرده و سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و به 10 سال رسیده است همچنین اعتیاد زنانه شده، در کنار این موارد قیمت پایین مواد مخدر، صنعتی شدن و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را شاهد هستیم. بیشترین میزان اعتیاد دانش‌ آموزان، مصرف الکل است.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع اعتیاد در ۲.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان گفت: بیشترین میزان اعتیاد دانش‌آموزان، مصرف الکل است.
 به گزارش انتخاب، محمد جمالو؛ معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک برنامه تلویزیونی با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی پراهمیت اظهار کرد: بر اساس آمار سال 1395، در حوزه دانش‌آموزی 2.1 درصد جمعیت دانش‌آموزان دچار شیوع مواد مخدر بودند که اعتیاد در بین دانش‌آموزان هنرستانی بیش‌تر بود و 0.15 درصد دانش‌آموزان هنرستان شیشه، 0.36 درصد حشیش، 0.96 درصد ماریجوانا و 5.4 درصد مصرف الکل داشتند.