برترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴

دانشگاه ژجیانگ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های چین است. ریشه تاسیس آن به سال ۱۸۹۷ میلادی برمیگردد. این دانشگاه هانگجو چین، یکی از زیباترین شهرهای این کشور است.

قسمت پاياني
 دانشگاه ژجیانگ (چین)
دانشگاه ژجیانگ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های چین است. ریشه تاسیس آن به سال ۱۸۹۷ میلادی برمیگردد. این دانشگاه هانگجو چین، یکی از زیباترین شهرهای این کشور است.
این دانشگاه دارای ۷ دانشکده و ۳۷ مدرسه سازمان یافته است. حدود ۴ هزار نفر عضو هیات علمی دارد و تعداد دانشجویان آن بیش از  ۶۲ هزار نفر است.
دانشگاه ژجیانگ به فرهنگ نوآوری و کارافرینی خود معروف است و محققان آن در بسیاری از زمینه  های تحقیقاتی که چالش های جهانی محسوب می شوند، فعالیت و تحقیق می کنند.
رتبه دانشگاه ژجیانگ در سطح جهان، ۴۴ است.
 دانشگاه کیوتو (ژاپن)
دانشگاه کیوتو یکی از برترین‌های آسیا در زمینه تحقیقات است. به این دلیل این دانشگاه رویکرد منحصر به فردی در امر آموزش و پژوهش دارد که دانشجویان را در انجام تحقیقات تشویق می‌کند.
آزمایشگاه‌های پیشرفته و امکانات تحقیقاتی این دانشگاه به اندازه‌ای زیاد است که محققان را قادر می‌سازد در کارهای عملی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند.
دانشگاه کیوتو علاوه بر ارائه دروه‌های درسی به زبان ژاپنی،‌ دوره‌های متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.
رتبه دانشگاه کیوتو در سطح جهان، ۴۶ است.
 دانشگاه چینی هنگ کنگ (هنگ کنگ)
این دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شاتین، هنگ کنگ است که در سال ۱۹۶۳ میلادی تأسیس شد و از نظر قدمت، دومین دانشگاه با سابقه هنگ کنگ است امروزه این دانشگاه دارای ۹ پردیس و ۸دانشکده است و دانشگاه منحصر به فرد این سرزمین محسوب می‌شود.
دانشگاه چینی هنگ کنگ دارای دو زبان انگلیسی و چینی است. اما در اغلب کلاس‌های پردیس‌های این دانشگاه از زبان انگلیسی استفاده می‌شود.
*ايسنا