اعلام دو فرایند جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر جذب مدرس به شیوه اعلام فراخوان و بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان به روش برگزاری آزمون و مصاحبه، با تدریس۳۹۷ مدرس تجربی خبره در هیأت ممیزه این دانشگاه موافقت کرد.

دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر جذب مدرس به شیوه اعلام فراخوان و بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان به روش برگزاری آزمون و مصاحبه، با تدریس۳۹۷ مدرس تجربی خبره در هیأت ممیزه این دانشگاه موافقت کرد.
به گزارش ایسنا، هیأت ممیزه دانشگاه علمی کاربردی در جلسه اخیر خود، از مجموع ۶۳ پرونده در دو گروه "فرهنگ و هنر"، "مدیریت و خدمات اجتماعی" تعداد ۲۸ پرونده‌ متقاضیان تدریس خبره یا تجربی گروه فرهنگ و هنر در حوزه‌های تخصصی طراحی و دوخت، هنرهای نمایشی و روابط عمومی و ۳۵ پرونده گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در حوزه‌های تخصصی مدیریت دفاعی و علوم انتظامی، خدمات مهمانداری و گردشگری، آرایش و پیرایش ، تربیت بدنی، مدیریت، امداد و سوانح و گمرک را پس از بررسی مورد تأیید قرار داد.
بر این اساس، تاکنون جمعا تدریس ۳۹۷ متقاضی تدریس خبره تجربی در حوزه های مختلف دانشگاه علی و کاربردی مورد موافقت قرار گرفته است.
علاوه بر پذیرش مدرس تجربی و خبره توسط دانشگاه علمی کاربردی، این دانشگاه از سال ۹۵ برنامه ارزیابی و بررسی صلاحیت علمی مدرسان این دانشگاه را به عنوان یکی از برنامه های تحولی خود آغاز کرد بر این اساس تمامی مدرسان این دانشگاه به همراه متقاضیان جدید برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی ملزم به شرکت در فراخوان های جذب شدند و افرادی که در این فراخوان پذیرش می شدند پس از دریافت کد مدرسی امکان تدریس برای دانشجویان را داشتند.
با تصویب آئین‌نامه پیشنهادی دانشگاه جامع علمی –کاربردی در شورای عالی جذب ، برای ارزیابی مدرسان در سال ۹۵ دو گام جدی برداشته شد تا ساماندهی در این حوزه انجام شود. در گام اول پذیرش مدرسان جدید از طریق فراخوان عمومی و در چارچوب آئین‌نامه انجام شد تا براساس این آئین‌نامه مدرسان در هیئت‌های استانی مورد ارزیابی قرار گیرند. این افراد باید در هیئت‌های استانی صلاحیت عمومی و تخصصی مدرسان مورد ارزیابی قرار می‌گرفت تا در صورت کسب صلاحیت‌های مورد نظر وارد آموزش دانشگاه علمی –کاربردی می‌شدند.