کاروان ایران با ۵۰۰ نفر عازم هانگژو می‌شود

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک :

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، کاروان ایران با نهایتاً ۵۰۰ نفر عازم محل برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ خواهد شد.

 مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، کاروان ایران با نهایتاً ۵۰۰ نفر عازم محل برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ خواهد شد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره تعداد نفرات اعزامی به هانگژو گفت: براساس تصمیم ستاد عالی بازی‌ها، یک کمیسیون تخصصی شکل گرفته است برای اینکه ما نمی‌توانیم برای هر موضوعی در ستاد عالی بازی‌ها در حضور وزیر ورزش تصمیم‌گیری کنیم. یک جمع شش هفت نفره در این کمیسیون هستند و اگر موارد خاصی را درباره کم و زیاد شدن برخی رشته‌ها تصمیم بگیرند، به منزله تصمیم ستاد عالی بازی‌هاست. ما آن جلسه را تشکیل دادیم و در آن تصمیماتی روی برخی رشته‌ها گرفته شد. برای مثال در اسکیت، ژیمناستیک، والیبال ساحلی و ...، تصمیم‌گیری شده است. الان مرز تعداد نفرات کاروان ما تقریباً 500 نفر است که شامل مقامات، کادر سرپرستی و ... می‌شود.
وی با بیان اینکه فرصت‌ها برای تمام فدراسیون‌ها تمام شده است، یادآور شد: کمیسیون تخصصی هر تصمیمی که بگیرد، ما به صورت مجزا با کمیته برگزاری مکاتبه می‌کنیم. ما در جلسه بعدی کمیسیون تخصصی، رشته سوارکاری در صورتی که امید به مدال‌آوری باشد یا اعضای کمیسیون بگویند در این رشته نیز اعزام داشته باشیم، برای‌شان تصمیم ‌می‌گیریم. به همین دلیل ما هنوز 10، 15 نفر را در لیست بلند (long list) داریم، چون اگر در لیست نداشته باشیم، نمی‌توانیم حضورشان را قطعی کنیم، به همین دلیل نهایتاً تصور می‌کنم کاروان ایران با 500 نفر به هانگژو اعزام می‌شود.