جاذبه‌های گردشگری تبريز

کندوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اسکو تبریز است که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز و در شهرستان اسکو واقع شده است. این روستا قدمتی بیش از هفت هزار سال دارد و عمده شهرت آن نیز به خاطر وجود خانه‌هایی در دل کوه است که به شکل کندوی عسل هستند.

 فرحناز احمدزاده
قسمت پاياني
 روستای کندوان
کندوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اسکو تبریز است که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز و در شهرستان اسکو واقع شده است. این روستا قدمتی بیش از هفت هزار سال دارد و عمده شهرت آن نیز به خاطر وجود خانه‌هایی در دل کوه است که به شکل کندوی عسل هستند. یکی از مهم‌ترین شگفتی‌های این منطقه مواد مذاب و گدازه‌های حاصل از فعالیت کوه‌های آتشفشانی کوه سهند و سایر کوه آتشفشانی است که به بیرون پرتاب شده، روی هم انباشته شده‌اند و محلی زیبا و طبیعی را ایجاد کرده‌اند.
 مجتمع آب گرم بستان آباد
این مجتمع که در بزرگراه سراب-بستان آباد واقع شده یکی از بهترین جاهای دیدنی تبریز در فصل زمستان است که دارای چشمه‌های آب‌گرم “گوزسوی” و “فوتورسوی” است.
 آبشار اسکندر
آبشار اسکندر در دامنه شمالی کوه سهند، در نزدیکی روستای طویقون و در مسیر جاده تبریز-اهر واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید از جاده فرعی روستای طویقون عبور کنید. ارتفاع آبشار حدود ۳۰ متر است و زیبایی‌های طبیعی بسیاری اطراف آن شکل گرفته است.
 دره سعید آباد
دره سعید آباد از جمله مهم‌ترین مناطق ییلاقی استان تبریز است که در فاصله دو کیلومتری جاده ترانزیتی تهران-تبریز واقع شده است.این دره محل عبور رودخانه سیدآوا چای بوده و پوشش گیاهی متنوعی دارد.
 جزیره کبودان
جزیره کبودان بزرگترین جزیره دریاچه ارومیه است که یک قنات کوچک و یک چشمه دارد. بخش زیادی از این جزیره مملو از علف‌های کوتاه، سرو کوهی، گوجه فرنگی، درخت پسته وحشی و بادام وحشی است.این جزیره کوچک با وسعت ۳۱۷۵ هکتار یکی از جاهای دیدنی تبریز به‌شمار می‌رود.