در صورت وقوع فساد باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم

محسنی اژه‌ای مطرح کرد؛

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر یک جرم و فسادی در مسائل اقتصادی و غیراقتصادی واقع می‌شود، قبل از آنکه به سراغ مردم برویم، باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم.

در صورت وقوع فساد باید به سراغ عامل  و کارگزار حکومت برویم

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر یک جرم و فسادی در مسائل اقتصادی و غیراقتصادی واقع می‌شود، قبل از آنکه به سراغ مردم برویم، باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در محل تصویربرداری و لوکیشن مجموعه تلویزیونی «بازپرس»، ضمن بازدید از پشت صحنه و مراحل مختلف تولید این مجموعه تلویزیونی، با عوامل و دست‌اندرکاران ساخت آن در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو کرد.
رئیس قوه قضائیه در گفت‌وگویی که با گروه هنری دست‌اندرکار در ساخت مجموعه تلویزیونی «بازپرس» داشت، ضمن اشاره به تأثیر شگرف کارهای هنری در ترویج فضائل و خوبی‌ها، اظهار داشت: هنر، عنصری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است و پاسداشت هنر متعالی، امری ممدوح و مورد تاکید است.
رئیس عدلیه تصریح کرد: خیلی از مسائل را نمی‌توان با صِرف گفتن و صِرف نوشتن منتقل کرد، بلکه در انتقال و ترویج آن‌ها نیاز به بهره‌گیری از ظرافت‌های هنری است؛ فیلم و سریال نیز در زمره قالب‌ها و ساختارهایی است که ظرافت‌های هنری در آن‌ها تجلی می‌یابد و مضامینی که در این قالب‌ها عرضه می‌شوند به مرحله «اثربخشی» و «ماندگاری» می‌رسند.حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به زمینه‌هایی که بعضاً سبب روی آوردن برخی به فساد می‌شود و اهمیت به تصویر کشیدن هنرمندانه این زمینه‌ها برای زدودن آن‌ها تصریح کرد: بارها در سخنرانی‌های خود بر این نکته تاکید داشته‌ام که اگر یک جرم و فسادی در مسائل اقتصادی و غیراقتصادی واقع می‌شود، قبل از آنکه به سراغ مردم برویم، باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم؛ اگر فسادی در یک بانک اتفاق افتاد، نه اینکه به سراغ مشتری نرویم، اما نباید شرایط به نحوی باشد که همه فشار را بر روی مشتری ببریم؛ در اینگونه موارد، باید خود متصدیان بانک اعلام کنند چرا زمینه ایجاد فساد را در بانک خود فراهم کرده‌اند؟ گاهی اوقات مسائل زمینه‌ها و بسترهایی دارد که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت و گره‌گشاست.