افزایش ۲ برابری بازارهای محلی در پایتخت

فعالیت ۵۰۰۰ دستفروش در بازارها؛

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افزایش تعداد بازارهای محلی و ثابت در مناطق ۲۲گانه پایتخت خبر داد.

افزایش ۲ برابری بازارهای محلی در پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افزایش تعداد بازارهای محلی و ثابت در مناطق ۲۲گانه پایتخت خبر داد.
به گزارش ایسنا، سعید بیگی با بیان این که بالغ بر ۱۰ بازار ثابت و مرکز صنفی زیر نظر شرکت ساماندهی فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز با هدف ساماندهی مزاحمت های شغلی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای فروشندگان خرد و کوچک راه اندازی شده است.
وی‌ با اشاره به همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران با اداره امور بانوان اظهار کرد: بخشی از ظرفیت های در اختیار شرکت ساماندهی به حمایت از زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شده است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: موضوع شفافیت قراردادها و واقعی سازی قیمت‌ها در انعقاد قراردادها با بهره برداران و ذینفعان به اجرا درآمد تا این مبالغ در ارتقاء سطح ایمنی، بهبود نگهداشت و بازسازی فضاها مورد استفاده قرار گیرد.
بیگی با بیان این که سال ها به وجوه فنی مدیریت و بهره‌برداری این مراکز کم توجهی شده بود، افزود: این موارد در دوره مدیریت جدید در دستور کار قرار گرفته است تا همه ذینفعان اعم از غرفه‌داران و مراجعه کنندگان بتوانند به بهترین نحو از این فضاها بهره ببرند و خدمت رسانی بهتری به شهروندان انجام شود.
به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، شهرداری های مناطق ۲۲ گانه مکلف شده اند تا اراضی واجد شرایط را در اختیار شرکت قرار دهند تا بازار و بازارچه های جدید احداث کنیم.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش بازارهای محلی با بیان این که تعداد این بازارها تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ از ۳۶ به ۶۱ بازار رسیده است، افزود: خوشبختانه با تشریک مساعی شهرداری های مناطق و تعامل سازنده شرکت ساماندهی و شهرداری مناطق، تعداد بازارهای محلی نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است و اکنون با فراهم کردن بیش از ۸ هزار غرفه در این بازارها، فضای عرضه کالا برای بالغ بر ۵ هزار دستفروش مهیا شده است.
 تلاش برای راه اندازی ۴ بازار در هر منطقه
وی تصریح کرد: شرایط هر منطقه از نظر تراکم‌ جمعیت، وضعیت اقتصادی و اجتماعی برای راه‌اندازی بازار محلی متفاوت است، اما ما تلاش می‌کنیم تا در هر منطقه حداقل ۴ بازار ایجاد کنیم.