گاز رسانی به ۱۶ روستای استان گلستان در حال انجام است

مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

مدیر عامل شرکت گاز گلستان از اجرای عملیات گاز رسانی به ۱۶ روستای استان(هزار و ۱۳۵ خانوار) خبر داد.

گاز رسانی به ۱۶ روستای استان گلستان در حال انجام است

گرگان-قهرمان
مدیر عامل شرکت گاز گلستان از اجرای عملیات گاز رسانی به ۱۶ روستای استان(هزار و ۱۳۵ خانوار) خبر داد.
علی طالبی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد:حجم گاز فروخته شده در گلستان طی سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب بود.
مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه صد درصد شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود:گلستانی دارای ۹۹۱ روستای دارای کد است که از این تعداد ۹۳۴ روستا معادل ۹۹ درصد جمعیت روستایی گازدار هستند.
وی گفت: گاز رسانی به ۱۶ روستای استان(هزار و ۱۳۵ خانوار)در حال اجرا است اما برای روستاهایی که سرانه اشتراک آنها بسیار بالا باشد مجوز گازرسانی صادر نمی‎شود.
وی گفت:سال گذشته در راستای مسئولیت اجتماعی تا سقف پنج میلیارد تومان هزینه گاز کشی منازل مددجویان را پرداخت کردیم و امسال هم این اقدام استمرار دارد.
طالبی بیان کرد:بهینه سازی موتورخانه ها و تعویض بخاری‏های با راندمان پایین با هدف کاهش سرانه مصرف گاز در دستور کار شرکت گاز گلستان قرار دارد که با اولویت خانواده های کم برخوردار انجام خواهیم داد.
به گفته وی، سال گذشته از طریق بهینه سازی،۷۲۰ هزار متر مکعب گاز در استان صرفه جویی شد.
طالبی با بیان اینکه در سال جدید شش هزار و ۲۰۰ مشترک به تعداد مشترکان گاز استان اضافه شده است، بیان کرد:سال گذشته ۸۰ درصد گاز در استان توسط بخش خانگی مصرف شد و هر خانوار بالای۲۰ متر مکعب مصرف داشت.
به گفته وی، کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند با کسانی که میزان  مصرف انرژی برای آنها مهم نیست باید فرق داشته باشند.
مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت:ایران دومین دارنده مخازن گازی است و در صورت مصرف بهینه تا ۱۲۰ سال دیگر از نعمت گاز برخوردار خواهیم بود.