تلاش برای افزایش سهم ۶ درصدی گلستان از کود شیمیایی کشور به ۱۰ درصد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان:

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت:۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۱۰ درصد برسانیم.

گرگان-قهرمان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت:۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۱۰ درصد برسانیم.
سید صمد ضیائی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ۱۰ نوع کود شیمیایی تکلیفی و ۵۴ نوع کود غیر تکلیفی در سطح استان توزیع می‏کند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی گلستان افزود:در سال گذشته ۱۷۶ هزار و ۶۱۹ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان گلستانی توزیع شد که این میزان نسبت به پنج سال گذشته بی سابقه بود.
به گفته وی، ۷ انبار ذخایر کود در شهرهای کردکوی، گرگان، فاضل آباد، قرق، گنبد و کلاله فعال هستند.
ضیایی در ادامه افزود:بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان در تأمین کودهای شیمیایی مورد نیاز، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که تحت پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند، کودهای کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.
وی از توزیع ۲۸ هزار و ۶۰۲ تن انواع کودهای شیمیایی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد و گفت:اکنون میزان ۲۱ هزار و ۳۱ تن کود شیمیایی در ۷ انبار  ذخیره سازی شده است.
ضیائی با اشاره به اینکه در سال جاری سهمیه کود گلستان میزان ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن است، از توزیع ۲۸ هزار و ۶۰۲ تن انواع کودهای شیمیایی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان یادآور شد:۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۱۰ درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه هزار تن بذر گندم در استان توزیع شد، ادامه داد:امسال با توجه به برنامه‌ای که سازمان جهاد اعلام کرد دو هزار و ۴۹۸ تن بذر گندم توزیع شد.