نشست کارگروه تخصصی انرژی و تأمین نیازهای ضروری خوزستان برگزار شد

نشست کارگروه تخصصی انرژی و تامین زیرساخت‌ها و نیازهای ضروری در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد.

اهواز-محمدي
نشست کارگروه تخصصی انرژی و تامین زیرساخت‌ها و نیازهای ضروری در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد.
محمود دشت‌بزرگ رئیس این کارگروه در این نشست که با حضور نماینده‌های عضو دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، بیان کرد: این کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل استانداری خوزستان فعالیت می‌کند و هدف از تشکیل آن، مقابله با تهدیدهای غیرسخت و رویارویی مستقیم است تا بتوانیم در چنین شرایطی پایدار باقی بمانیم.
وی افزود:حساسیت برق به این دلیل است که برق زیرساخت همه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و در استانی مانند خوزستان نقش برق پررنگ‌تر و تعیین کننده‌تر است.
رئیس کارگروه تخصصی انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل خوزستان، تصریح کرد:تلاش ما حفظ پایداری فعالیت‌ها است و در مواردی که تهدیدی انجام می‌شود بتوانیم از روش‌های موازی، این زیرساخت‌ها را پایدار نگه داریم.
دشت‌بزرگ با اشاره به استقرار توده هوای گرم از هفته قبل و تداوم آن که منجر به تعطیلی ۲ روزه کشور شد، بیان کرد:افزایش دما ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف برق دارد و لازم است در این شرایط گرمایی، به برنامه‌های مدیریت مصرف برق توجه و اهمیت ویژه‌ای داده شود.
وی اضافه کرد: تمامی مدیران و مسئولان برق کشور در مراکز کنترل و دیسپاچینگ شرکت‌های خود مستقر و در حالت آماده‌باش هستند تا با نظارت و پایش مستمر وضعیت شبکه برق ( تولید، انتقال و توزیع) بتوانند شبکه را مدیریت کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان پیک شبکه برق خوزستان تا پایان شهریور ادامه دارد و در روزهای باقیمانده مرداد با توجه به افزایش دمای احتمالی، شرایط سخت‌تری پیش‌رو است.
مدیر دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به عنوان دبیر کارگروه تخصصی انرژی و تامین زیرساخت‌ها و نیازهای ضروری نیز در این نشست گفت: دستور کار جلسه مطابق با دستورالعمل‌های سازمان پدافند غیرعامل و دستورالعمل‌های صادره از سوی استانداری خوزستان تدوین و اجرایی می‌شوند‌.
به گفته بیژن بابادی، دستورالعمل راهنمای تغییر برنامه عملیاتی تداوم کارکرد و بازیابی زیرساخت‌ها، دستورالعمل نظام پدافند غیرعامل کشور و ... در این نشست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.