پیش بینی تولید ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی طی سال جاری در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان:

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه تعهد استانی ما برای امسال۱۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی است، گفت: با توجه به شرایط فعلی بر اساس پیش بینی ها ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید می شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه تعهد استانی ما برای امسال۱۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی است، گفت: با توجه به شرایط فعلی بر اساس پیش بینی ها ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید می شود.
کوروش خلیلی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سهم اشتغالزایی در حوزه شیلات گیلان، افزود: در نوار ساحلی گیلان ۴۶ تعاونی صیادی با اشتغال تقریبی ۴ نفر مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل شیلات گیلان از ۱۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در استان خبر داد و اضافه کرد: تعهد استانی ما برای سال جاری ۱۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی است که با توجه به شرایط فعلی، پیش بینی می‌شود ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شود.
خلیلی با بیان اینکه بخش عمده بچه ماهی‌های رها شده گونه سفید بوده است، گفت: رهاسازی انواع بچه ماهی استخوانی از ۱۸ خردادماه در رودخانه‌های استان گیلان آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری رهاسازی شده است.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه برای افزایش مشارکت جامعه صیادی در خصوص بازسازی ذخایر یکی از مؤثرترین راه‌ها برای حفظ شغل و حرفه صیادی است.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه هچری‌ها در واقع استخرهای ساحلی هستند، گفت: صیادان در اواخر فصل صید ماهی‌ای نر و ماده را داخل آن می‌ریزند تا زمینه زاد و ولد طبیعی ماهیان فراهم شود و بعد هم بچه ماهی‌ها را تغذیه می‌کنند.
خلیلی با بیان اینکه فعالیت هچری‌ها با ۸ شرکت تعاونی شروع شده و امروز ۲۵ شرکت تعاونی در این طرح مشارکت دارند، اضافه کرد: هدف از
 این کار تبیین اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر برای ادامه فعالیت صیادی است و در حال حاضر استان گیلان ۳ مرکز بازسازی بزرگ دولتی دارد و سالانه در این سه مرکز بازسازی، میلیون‌ها بچه ماهی تولید و رهاسازی می‌شود.