نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین ساخت ایران رونمایی شد

نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین (مورد استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی) ساخت شرکت ایرانی اکسیر نوین فرآیند آسیا رونمایی شد.

نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین (مورد استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی) ساخت شرکت ایرانی اکسیر نوین فرآیند آسیا رونمایی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این آیین که در محل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که همکاران ما در این ایام محرم و استقامت حسینی در مجموعه صنعت نفت در کنار پژوهش‌های صنعت نفت در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند تهدیدهای دشمن را تبدیل به فرصت کنند و از ظرفیتی که در کشور داریم به‌خوبی استفاده شد.  
وی افزود: این فرزندان نظام با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام بزرگوار، با وجود تهدید سنگینی که دشمن داشت با روحیه حسینی که داشتند تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند؛ بحمدالله امروز در جایگاهی قرار داریم که کشور به خود می‌بالد که در حوزه کاتالیست، مواد شیمیایی و تجهیزات صنعت نفت به خودکفایی رسیده است.  
معاون وزیر نفت تصریح کرد: افزون بر این توانستیم با اقدام‌هایی که انجام می‌دهیم در حوزه فراسرزمینی ورود کنیم و ضمن انتقال تجهیزات و دانش فنی در بخش مواد شیمیایی و کاتالیست هم این اغناگری را به کارفرمای خودمان انجام شود که در سطح رقبای بین‌المللی محصولات را در چارچوب استانداردهای بین‌المللی عرضه کنیم.  
سالاری بیان کرد: این یکی از دستاوردهای نظام با وجود همه تهدیدها به‌شمار می‌آید و ما به دشمن تفهیم کرده‌ایم که فشار و تهدید دیگر اثری ندارد. به مجموعه‌هایی هم که ورود کرده‌ایم آن‌ها هم مورد تهدید دشمن و استکبار بودند.  
وی تأکید کرد: حمایت ما توانست کمک کند و مجموعه‌هایی که دچار مشکل بودند از دستاوردهای نظام استفاده کردند و امروز در حوزه فراسرزمینی تجهیز و دانش فنی را منتقل کردیم و با هماهنگی و همراهی که فی‌مابین وجود دارد، توانستیم نفت خام را در پالایشگاه فراسرزمینی فرآورش و تبدیل به محصول کنیم.  
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش یادآور شد: یک زمانی در کشور ما بنزین صادر می‌شد و بنزین در باک خودروهای فراسرزمینی می‌رفت و امروز دانش فنی منتقل شده و نفت خام تبدیل به بنزین می‌کند. این به برکت نظام است که دانش فنی تبدیل به بنزین می‌شود و آن بنزین در باک خودروی مصرف‌کننده آن کشور قرار می‌گیرد.  
سالاری بیان کرد: این تلاشی بوده که همکاران ما در شرکت ملی مهندسی و همکاران ما در شرکت‌های پالایشی انجام دادند و سیاست و رویکردی که امروز در حوزه بحث انرژی در بخش فراسرزمینی داشته‌ایم.  
وی گفت: این دیپلماسی امروز به‌خوبی جواب داده است و توانسته‌ایم در کشورهای مختلف ورود کنیم، بحمدالله هم صدور نفت خام را افزایش دادیم، هم دانش فنی را منتقل کردیم و هم تفاهم‌نامه‌های خوبی فی‌مابین مجموعه‌ شرکت‌های پالایشی با وجود اینکه خصوصی شده‌اند، امضا شده است؛ ما از ظرفیت‌های نیروی انسانی یعنی تبادل اطلاعات، تبادل دانش فنی فی‌مابین همکاران ما در مجموعه شرکت ملی پالایش بخش و مجموعه پالایشگاه فراسرزمینی استفاده می‌کنیم.  
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: این اتفاق نمی‌افتاد مگر اینکه بخش صنعت ما در کنار دانشگاه قرار بگیرد و بخش دانشگاه در کنار پژوهشگاه و بخش پژوهشگاه در کنار شرکت‌های دانش بنیان باشد.