آماده سازی ۲۲ زمین چمن مصنوعی برای دانش آموزان استثنایی کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد؛

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۲۵ اتاق بازی برای دانش آموزان استثنایی در کشور در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۲۵ اتاق بازی برای دانش آموزان استثنایی در کشور در حال آماده سازی است.
به گزارش مهر، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۱۰۶ هزار دانش آموز استثنایی (دانش آموزان با نیازهای ویژه) در استان‌های کشور مشغول تحصیل هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۸۴ هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس خاص استنثایی و بقیه در مدارس عادی و تلفیقی مشغول تحصیل هستند.
وی گفت: در این سازمان به دو دسته از دانش آموزان شامل هوشبر عادی و کم توانان ذهنی خدمات را متناسب با شرایط فردی هر کدام اقدام به فراهم کردن شرایط تحصیلی می‌کنیم.
طریفی بیان کرد: امسال ۱۰۰ فضای آموزشی درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان استثنایی آماده و تحویل داده خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: همچنین ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۲۵ اتاق بازی برای دانش آموزان استثنایی در کشور در حال آماده سازی است.
وی افزود: اکنون نسبت معلم به دانش آموز، یک به چهار است و رقم بسیار خوب و استانداردی در سطح جهانی است.
طریفی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها این نسبت یک به دو است لذا کمبود معلم نداریم.
 آماده سازی و تحویل ۴۰ مدرسه خاص استثنایی تا پایان سال جاری
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۴۰ مدرسه خاص استثنایی تا پایان سال جاری آماده سازی و تحویل می‌شود.
وی گفت: در جریان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه نیز با اجرای طرح تحولی از آذر ماه پارسال آغاز و تا پایان تیر ماه کار پایان یافت.
طریفی اظهار کرد: برای نخستین بار مراکز جامع سنجش آموزش و مداخله بهنگام رشدی - تربیتی طراحی شد که مراکز ارتقاء یافته مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری کار می‌کردند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش مهمی از سنجش سال گذشته در این مراکز و توسط نیروهای متخصص انجام شد.