راه آهن اقلید به یاسوج در دستور کار دولت قرار گرفت

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور، یک روز پس از سفر، رئیس جمهور به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و در خصوص سفر به آفریقا و سفر به کهگیلویه و بویراحمد ابراز رضایت و خشنودی کردند و ایشان از این مساله رضایت داشتند.

راه آهن اقلید به یاسوج در دستور کار دولت قرار گرفت

یاسوج -ربیعی
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور، یک روز پس از سفر، رئیس جمهور به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و در خصوص سفر به آفریقا و سفر به کهگیلویه و بویراحمد ابراز رضایت و خشنودی کردند و ایشان از این مساله رضایت داشتند.
سید علی احمدزاده در نشست با خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته خبرنگار در یاسوج اظهار کرد:رییس جمهور در گزارش خود از هر ۲ سفر و نحوه برگزاری آن ابراز رضایت و خشنودی داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبه مهم مردم استان در خصوص راه آهن، گفت:راه آهن این استان در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی اظهار کرد:پیش از سفر دور دوم رئیس جمهور موضوع راه آهن اقلید به یاسوج به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم استان مطرح و در سفر به طور جد پیگیر شد.
وی افزود:این طرح با محوریت سرمایه گذاری خارجی، سریعا در دستور کار دولت قرار گرفت.
 با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم
وی ابراز کرد:هم اکنون با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم و آنان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.
احمدزاده افزود:کهگیلویه و بویراحمد فاقد خطوط ارتباطی ریلی است هر چند که پروژه نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده که هنوز در ابتدای کار است.
وی عنوان کرد:یک ایده جدیدی طرح ریزی شده است که راه آهن استان از گچساران به شرق خوزستان وصل شود و از هندیجان عبور کند و به بندر امام(ره) برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان‏های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عملیاتی شدن این ایده این استان و ۲ استان دیگر بوشهر و خوزستان از ثمرات خط آهن بهره مند خواهند شد و یکی از سریعترین مسیرهای راه آهن کشور است و راه به مرکز کشور بسیار نزدیک می‏شود.
وی بیان کرد: در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه میانی در کشور با اجرای راه آهن از بن بست خارج شود.
راه‌آهن اقلید -یاسوج بطول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.
 ۵۲ درصد اعتبارات سفر اول اختصاص داده شده است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به این سوال که برخی از وعده‌هایی که در سفر به مناطق دادیم عملیاتی نشد، گفت: ۴۸ درصد اعتبارات سفر اول هنوز اختصاص داده نشده است به همین دلیل نتوانستیم کارهایی که قول دادیم را به سرانجام برسانیم، اعتبارات سفر دور اول سه ساله است و اگر اختصاص داده شود به وعده‌ها عمل می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سفر دوم  ۱۳ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده، گفت:با اختصاص اعتبارات سفر استان در حوزه راه روستایی، آب شرب و بخش کشاورزی، حوزه بهداشت و درمان از محرومیت خارج
می‌شویم.
 احداث داروخانه بیماران خاص در هلال احمر استان مصوب شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای بیماران خاص داروخانه نداشتیم و بیماران به شیراز و اصفهان می‌رفتند که در این سفر مصوب شد داروخانه بیماران خاص در هلال احمر استان ایجاد شود تا بیماران با مشکلی مواجه شوند.
احمدزاده با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در نظر گرفته شد، گفت:همه این موارد را بانک‌ها پذیرفتند.