افغانستان اجازه بازدید از سد کجکی را به تیم فنی ایرانی نداد

معاون وزیر نیرو گفت: متأسفانه مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است و ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.

معاون وزیر نیرو گفت: متأسفانه مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است  و ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.
به گزارش  مهر، محمدجوانبخت معاون وزیر نیرو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرایط آبی کشور خاص و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است هم از منظر منابع آبی که کشور خشکی هستیم و هم تغییر اقلیم که در سال‌های اخیر باعث اتفاقات جدی شده است که ما را با محدودیت منابع آبی مواجه کرده است.جوانبخت ادامه داد: در معاهده بین ایران و افغانستان مشخص شده که سالانه ۸۲۰ میلیون متر مکعب سهم ایران است و در چند سال اخیر آبی به سمت ایران رها سازی نشد که استدلال طرف مذکور خشکسالی است.
وی با اشاره به اینکه ایران درخواست بازدید از سدکجکی را داد اما با آن موافقت نشد، ادامه داد: متأسفانه در این سفر، مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.