جهیزیه زوجین دهه شصتی با وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأمین می‌شود

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای تکمیل پازل حمایت خود از نهاد خانواده و ازدواج جوانان، در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نسبت به پرداخت وام به زوجین دهه شصتی ساکن روستا اقدام می‌کند.

همدان-خبرنگار آفرینش
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای تکمیل پازل حمایت خود از نهاد خانواده و ازدواج جوانان، در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نسبت به پرداخت وام به زوجین دهه شصتی ساکن روستا اقدام می‌کند.
به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، دکتر «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تشکر می‌کنم؛ زیرا با امضای این تفاهم‌نامه در یک حرکت خیر سهیم شد که می‌تواند بخشی از چالش‌ها و خلأهای جامعه را پوشش دهد.
خزعلی گفت: مقدمه افزایش جمعیت ازدواج است و از این نظر وام ازدواج نیز اهمیت بالایی دارد. امیدواریم در سال آینده با افزایش بودجه، بتوانیم این تفاهم‌نامه را به شهرها نیز گسترش دهیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد:اگر در دهه کنونی وضعیت ازدواج و فرزندآوری بهبود نیابد، با مشکلاتی جدی روبه‌رو خواهیم بود.
حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نهاد خانواده و افزایش جمعیت
در ادامه این نشست دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به قرض‌الحسنه دارد و بانکداری قرض‌الحسنه در این دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه توفیقات قابل توجهی نیز به دست آورده است.
وی در همین رابطه افزود: در آغاز فعالیت این دولت منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود ۵۰ همت بود، در حالی که اکنون به حدود ۲۰۰ همت رسیده است.
شمسی نژاد خاطرنشان ساخت: سقف وام‌های قرض‌الحسنه در ۲ مرحله از ۵۰ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و تعداد وام‌های پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در هر سال نیز به حدود ۳ میلیون فقره رسیده است. میزان مشتریان بانک از ۱۱ به حدود ۱۵ میلیون نفر رسیده است.
وی ادامه داد:بیش از ۷هزار پذیرنده و تولیدکننده داخلی محصولات خود را با کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فروش می‌رسانند. خوشبختانه بانک شرایط بسیار مثبتی دارد و بهترین عملکرد را از نظر شاخص مطالبات به مصارف در سطح شبکه بانکی کشور به ثبت رسانده است.
بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی و مشارکت در بیمه بیش از ۵ میلیون خانه روستایی یکی از اقدامات انجام شده است.
شمسی‌نژاد اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰۰ فقره جهیزیه با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و به‌صورت کمک بلاعوض تأمین مالی شد.
وی با اشاره به اهمیت گسترش شمولیت مالی، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیاری از خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهد و به همین علت در روستاهایی که دسترسی به شعب وجود ندارد، دریافت خدمات به‌راحتی برای مردم امکان‌پذیر شده است.
شمسی‌نژاد تأکید کرد: اکنون ضمانت وام‌ها آسان شده و بر اساس اعتبارسنجی بسیاری از ضمانت‌ها حذف شده است. همچنین متقاضیان وام می‌توانند سفته الکترونیک را به‌عنوان ضمانت ارائه کنند.
وی با تأکید بر ضرورت تسهیل‌گیری ازدواج بانوان دهه ۱۳۶۰ گفت: در چارچوب تفاهم‌نامه کنونی، جهیزیه این بانوان از طریق دریافت وام قرض‌الحسنه خریداری خواهد شد.