تمایل ایران به برقراری روابط حسنه و گسترده با همه دولت‌های اسلامی

رئیس قوه قضائیه در گفت وگو با المیادین تاکید کرد:

رئیس قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به برقراری روابط حسنه و گسترده با همه دولت‌های اسلامی معتقد است و باید هوشیار باشیم زیرا اجانب نمی‌خواهند روابط بین کشورهای اسلامی وثیق و مستحکم باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به برقراری روابط حسنه و گسترده با همه دولت‌های اسلامی معتقد است و باید هوشیار باشیم زیرا اجانب نمی‌خواهند روابط بین کشورهای اسلامی وثیق و مستحکم باشد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به مناسبت «روز حقوق بشر اسلامی» در گفت وگو با تلویزیون المیادین به تبیین و تشریح ساختار مستقل قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در باب ماهیت حقوق بشر اسلامی و تفاوت‌های ملموس آن با حقوق بشر ادعایی غربی، توضیحاتی مبسوط را ارائه کرد.
محسنی اژه‌ای پس از بیان توضیحاتی مبسوط در زمینه ساختار مستقل قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران و کارکردهای موسع عدلیه، به تدابیر و اقدامات قوه قضاییه در راستای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی بنابر مسئولیت‌های ذاتی خود، نسبت به امر مهم پیشگیری از وقوع جرم، اهتمام بسیار دارد و در این حوزه نیز از نقش‌آفرینی‌ها و همکاری‌های دولت و مجلس نیز باید بهره‌مند شود زیرا بسیاری از جرایم دارای زمینه‌ها و مقدماتی هستند که رفع آنها نیازمند نقش‌آفرینی دولت و مجلس است که از جمله آنها می‌توان به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد.
تمایل ایران به برقراری روابط حسنه و گسترده با تمامی دول اسلامی
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در باب روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری بر مبنای منویّات امامین انقلاب، منادی وحدت در جهان اسلام بوده است؛ ما خواهان روابط حسنه با همه کشورهای اسلامی هستیم و می‌خواهیم که دست اجانب از سر تمامی مسلمین کوتاه شود؛ وقتی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در دوره گذشته آن تعبیر سخیف را در مورد عربستان سعودی به کار برد ما واقعاً متأسف شدیم.
محسنی اژه‌ای افزود: در عین تمایل برای برقراری روابط حسنه و گسترده با تمامی دول اسلامی معتقدیم که باید هوشیار باشیم زیرا اجانب نمی‌خواهند روابط میان کشورهای اسلامی وثیق و مستحکم باشد.