مهلت اتباع قانونی و غیر قانونی برای ثبت‌نام در مدارس تا ۱۰ شهریورماه

به گفته رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان اتباع که به صورت قانونی یا غیرقانونی در ایران هستند تا دهم شهریورماه برای ثبت‌نام در مدارس مهلت دارند.

مهلت اتباع قانونی و غیر قانونی برای ثبت‌نام  در مدارس تا ۱۰ شهریورماه

به گفته رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان اتباع که به صورت قانونی یا غیرقانونی در ایران هستند تا دهم شهریورماه برای ثبت‌نام در مدارس مهلت دارند.
به گزارش ایسنا، مهدی فیاضی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره چالش‌های نظام آموزشی و اتباع خارجی، اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباعی که غیر قانونی داخل کشور هستند ابتدا باید در سامانه‌ سهما وزارت کشور آمار و اطلاعات خود را ثبت کنند تا از تحصیل برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: ما به اقامت این دانش آموزان کاری نداریم؛ دانش آموزان اتباعی که غیرقانونی در کشور هستند تا دهم شهریورماه به منظور ساماندهی فضا و نیروی انسانی وقت ثبت نام در مدارس را دارند. این دانش آموزان ابتدا باید از طریق سامانه سهما وزارت کشور اقدام و سپس ثبت نام خود در مدارس را انجام دهند.
 مدارس خودگردان اتباع اگر مجوز نگیرند تعطیل می‌شوند
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، در عین حال تاکید کرد: مدارس خودگردان اتباع به ویژه آنهایی که تحت پوشش دارالقرآن کار آموزش تعلیم و تربیت مدرسه‌ای انجام می‌دهند نیز حتما باید مجوز بگیرند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند. آمار این مدارس مجهول و شناور است و در صورت نداشتن مجوز ما، مدرک تحصیلی صادر شده از سوی این مدارس را تایید نمی‌کنیم.
فیاضی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: اخیرا برنامه راهبردی توسط همه نهادها برای اتباع حاضر در ایران تالیف شد که چند اولویت مهم در حوزه دانش آموزی در آن سند راهبردی وجود دارد.
وی با بیان اینکه اولین اولویت آن سند راهبردی تکریم اتباع است، ادامه داد: از ۴۰ ملیت،  دانش آموز اتباع در ایران حضور دارد که اکثریت آنها افغانستانی‌ها، عراقی‌ها و پاکستانی‌ها هستند اما از ملیت‌های دیگر هم حاضراند. اولویت دوم این سند نخبه پروری در بین دانش آموزان اتباع است. اگر در بلند مدت به این امر بپردازیم شاید موج مهاجرت در دراز مدت کاهش یابد چراکه این افراد باید با میل و اختیار خود به کشورشان بازگردند.