تأسیس مرکز آموزش تخصصی آتش نشانی در شهریار

اولین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران آتش‌نشانی‌های استان تهران با هدف تاسیس مرکز آموزش تخصصی آتش نشانی در شهریار برگزار شد.

شهریار-برزگر
اولین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران آتش‌نشانی‌های استان تهران با هدف تاسیس مرکز آموزش تخصصی آتش نشانی در شهریار برگزار شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شهریار، این نشست با حضور مهندس رحمتی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران ،مرادی عضو شورای اسلامی شهر، علی ملکی شهردار شهریار، مدیر بازرسی، معاونت خدمات شهری شهرداری شهریار برگزار شد.شهردار شهریار در این نشست شغل آتش نشانی را یکی از حرفه‌های سخت و مشاغل حساس دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن لک از پرسنل آتش نشانی شهرداری اندیشه گرامی داشت.
وی افزود: با توجه به توسعه شهری و آپارتمان نشینی افزایش امکانات و‌تجهیزات، خودرو وارتقاء سرانه این حوزه به نسبت رشد جمعیت ضروری است.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران نیز در این نشست با تاکید بر بروزرسانی خدمات و امکانات گفت: از مهمترین خدماتی که شهرداری‌ها در راستای ایمنی شهروندان ارائه می‌نمایند و در سازمان‌های آتش نشانی تعریف شده ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت توانمندسازی بیشتر نیروها و پرسنل این سازمان‌ها برای ارائه خدمات به مردم است که لزوم تقویت این خدمات با توجه به توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به لزوم افزایش زیرساختهای آموزشی برای پرسنل سازمانهای آتش نشانی افزود:بخش مهمی از عملکرد مطلوب خدمات ایمنی به نیروهای متخصص و کارکشته و دارای نیروی جسمانی خوب است تا بتوانند در حفظ جان و امنیت خود و شهروندان به بهترین شکل گام بردارند و تلاقی امکانات مناسب با نیروی انسانی کارآمد نتیجه بسیار مطلوبی در حوزه رضایتمندی مردم دارد.
رحمتی  افزود:از مدیران شهری انتظار می‏رود در راستای مواردی چون سرمایه انسانی، تجهیزات آموزشی حرفه‌ای و همگانی بیش از پیش اقدام نمایند.