شرایط پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساماندهی پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری در موسسات پژوهشی خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساماندهی پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری در موسسات پژوهشی خبر داد.
رضا نقی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به ساماندهی پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در مؤسسات پژوهشی گفت:در جلسه نهصد و شصت و چهار شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، مصوبه‌ای برای ساماندهی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توسط مؤسسات پژوهشی ارائه شد.
وی ادامه داد: براساس این مصوبه مقرر شد در دوره‌های دکتری تخصصی دانشجویان صرفاً براساس سامانه نان در مؤسسات پژوهشی جذب شوند و این پذیرش با شیوه‌های مختلفی صورت گیرد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه این کار در سامانه نان انجام خواهد شد و این پذیرش نیاز محور بوده و در پاسخ به نیاز سامانه نان است، پیش بینی شد، تمام این دوره‌ها به صورت استاد محور و برنامه محور پذیرش شوند.
وی تاکید کرد: همچنین به مؤسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها این اجازه داده می‌شود که به صورت مشترک با دانشگاه دانشجوی دکتری پذیرش کنند و دانشجو بخشی از تحقیقات و پایان نامه خود را در مؤسسه پژوهشی بگذراند.
نقی زاده تاکید کرد:پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی در دکتری هر ساله با هماهنگی معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاونت آموزشی انجام و مؤسسات و پژوهشگاها ظرفیت را تعیین و در دفترچه انتخاب آزمون سراسری اعلام خواهند کرد.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی هدف از دادن مجوز به مؤسسات پژوهشی برای پذیرش دانشجوی دکتری را تربیت دستیار پژوهشی برای مؤسسات و کمک به انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی اعلام کرد.