اتمام آزادراه ارومیه-تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است

معاون وزیر راه و شهرسازی:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.به گزارش مهر، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از قطعه ۶ آزادراه تبریز- زنجان در جمع خبرنگاران گفت:در بخش توسعه شبکه‌های زیرساخت حمل و نقل کشور ۶۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.به گزارش مهر، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از قطعه ۶ آزادراه تبریز- زنجان در جمع خبرنگاران گفت:در بخش توسعه شبکه‌های زیرساخت حمل و نقل کشور ۶۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و  ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است.
وی افزود: همچنین ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال احداث داریم. امسال تلاش می‌کنیم بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث کنیم. در بخش ریلی ۴ پروژه ریلی قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که اولین پروژه آن از بستان آباد به تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و سه مورد دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:بیشترین آزادراه در حال ساخت کشور در آذربایجان شرقی است.
خادمی در خصوص آزادراه تبریز -ارومیه نیز اظهار داشت:جاده فعلی از ارومیه به تبریز نامناسب بوده و آزادراه جدید ارومیه به تبریز که هم اکنون در ۶ قطعه در حال احداث است مسیر جایگزین برای جاده قدیمی خواهد بود.وی افزود: راحتی سفر و کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از اصلی‌ترین اهداف احداث آزادراه تبریز به ارومیه است. سرمایه‌گذاری در راه و پروژه‌های راهسازی عام المنفعه بوده و سود اصلی آن به مردم و دولت می‌رسد.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در آذربایجان شرقی احداث می‌شود، ادامه داد: برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور به ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.وی افزود:آزادراه تبریز به ارومیه در کل۱۶۰ کیلومتر مسافت دارد که ۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای آن صرف شده و هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.خادمی گفت: ۴,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر باید تأمین شود تا این پروژه به سرانجام برسد. در سفر دوم رئیس جمهور این پروژه به عنوان اولویت استان قرار گرفت و ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان سهم دولت به این پروژه اختصاص یافت.