بضاعت بسکتبال ما همین است

محسن شاه‌علی کارشناس بسکتبال:

محسن شاه‌علی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم در مورد نتایج تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ اظهار داشت: دو باخت تیم ایران مقابل برزیل و اسپانیا قابل پیش‌بینی بود، چون ساختار ورزش آنها با ما متفاوت است. باید واقع‌بین باشیم. تفاوت بسکتبال اسپانیا و برزیل با ایران به اندازه فاصله کشتی ما با این کشورهاست.

محسن شاه‌علی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم در مورد نتایج تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2023 اظهار داشت: دو باخت تیم ایران مقابل برزیل و اسپانیا قابل پیش‌بینی بود، چون ساختار ورزش آنها با ما متفاوت است. باید واقع‌بین باشیم. تفاوت بسکتبال اسپانیا و برزیل با ایران به اندازه فاصله کشتی ما با این کشورهاست.
سرمربی پیشین تیم بسکتبال نوجوانان ایران به شکست مقابل برزیل اشاره کرد و گفت: بازیکنان ایران در همان کوارتر نخست، بازی را به برزیل دادند و دیگر نتوانستند آن را جمع کنند.
شاه‌علی در مورد شکست مقابل ساحل عاج نیز گفت: تیم ایران روی کاغذ می‌توانست برنده بازی باشد، اما ساحل عاج، قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد و در پیک و رول‌ها بهتر از ما بودند.
وی با بیان این جمله ، تیم ملی ایران، مقابل اسپانیا چیزی برای از  دست دادن نداشت، یادآور شد:‌ هیچ‌کس توقع نداشت که تیم ایران بتواند اسپانیا را شکست دهد و همین موضوع، استرس را از دوش بازیکنان برداشت.
محسن شاه‌علی درباره بازی با فرانسه نیز خاطرنشان کرد:‌ فرانسه با تمام قدرت بازی کرد و به‌عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند و برتر جهان می‌خواست نشان دهد که جایگاهش در بین 17 تیم پایین جام جهانی نیست. کار گروهی آنها مقابل ایران خیلی خوب بود و بهتر از سه بازی قبلی در زمین ظاهر شدند.پیشکسوت بسکتبال ادامه داد:‌ در مقایسه شرایط دو تیم ملی باید همواره این موضوع را مدنظر داشت که ایران، لیگی دارد که به سختی با 10 تیم برگزار می‌شود و معلوم نیست که همه این 10 تیم تا پایان لیگ دوام بیاورند یا نه.