صنایع‌دستی اصفهان

میناکاری یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی است که قدمت آن به ۵ هزار سال قبل برمی‌گردد!در این هنر، پودرهای میناکاری (که ترکیب اکسید فلزات و چند نوع نمک هستند) را روی فلزاتی مانند مس، نقره و طلا پخش می‌کنند و سپس با استفاده از حرارت، پودرها را به‌صورت یکپارچه روی فلز تثبیت می‌کنند.

سحر صاحبی
قسمت ششم
 میناکاری
میناکاری یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی است که قدمت آن به  ۵ هزار سال قبل برمی‌گردد!در این هنر، پودرهای میناکاری (که ترکیب اکسید فلزات و چند نوع نمک هستند) را روی فلزاتی مانند مس، نقره و طلا پخش می‌کنند و سپس با استفاده از حرارت، پودرها را به‌صورت یکپارچه روی فلز تثبیت می‌کنند.
در میناکاری، طرح‌هایی شامل گل، گیاهان، حیوانات و شکل‌های هندسی با استفاده از پودرهای میناکاری رنگارنگ بر روی سطوح فلزی ایجاد می‌شود.
هنرمندان میناکار معمولاً از قلم‌های باریک و نازکی استفاده می‌کنند تا بتوانند جزئیات کوچک و زیبایی را در طرح‌های خود به نمایش بگذارند.
 منبت‌کاری
منبت‌کاری را می‌توان نقاشی روی چوب نامید!هنر درخشانی که از تن بی‌جان چوب، نقش‌های زیبا و چشم‌نواز بیرون می‌آورد. در منبت‌کاری جنس چوب بسیار مهم است.
هرچه چوب محکم‌تر و فشرده‌تر باشد، منبت‌کاری روی آن زیباتر می‌شود.اغلب از چوب گردو، گلابی و شمشاد برای کارهای منبت استفاده می‌کنند.
ادامه دارد...